۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۶۹۴۹۴

کتاب «سکه‌های سفالی» روایتی از صحنه های عاشورا

کتاب «سکه‌های سفالی» روایتی از صحنه های عاشورا
کتاب «سکه‌های سفالی» نوشته علی یاری با موضوع عاشورا در ۱۰۸ صفحه و قطع رقعی به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، طبق اعلام این رمان روایتی تاریخی از اشقیای سال ۶۱ هجری است و به تبیین حوادث و اتفاقات پس از حماسه عاشورا می‌پردازد.

بوی خون، مردمِ نفریت شده، فتوحات خیالی، نقشه‌ی برملا شده، پناه کعبه و حرارت آتش و آهن از جمله فصل‌های این کتاب است.

نویسنده اثر از هنرجویان کارگاه‌های داستان‌نویسی حوزه هنری است که پس از سه سال نخستین کتاب خود را منتشر کرده است.

علی یاری از طلاب حوزه علمیه یزد، از سال ۱۳۹۴ با شرکت در دوره‌های آموزشی حوزه هنری استان فعالیت در عرصه نویسندگی را آغاز کرده و سکه‌های سفالی اولین اثر بلند و منتشر شده اوست.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از نمایندگی‌های انتشارات سوره مهر در سراسر کشور و حوزه هنری استان یزد یا از لینک (https://www.sooremehr.ir/book/3991) تهیه کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم؛

به درِ خانه که رسیدند پسرکی کوتاه‌قد را دیدند که رنگش به سفیدی متمایل و جلوی درِ نیمه‌باز خانه حرمله روی زمین افتاده بود. پسرک به جمجمه‌ بز کوهی خیره شده بود که بر سردرِ خانه نصب شده بود.

بن کامل نشست و پسرک را در بغل گرفت و چشم انداخت در چشم‌های پسرک و ملتمسانه پرسید: «چه شده؟»

زبان پسرک بند آمده بود. زور می‌زد حرفی بزند اما تلاشش نتیجه‌ای نمی‌داد. آخرسر اسماعیل تحملش سر آمد و از پسرک ناامید شد و شمشیر کشید که برود داخل خانه، اما هنوز وارد نشده بود که پسرک با همه توانش فریاد زد: «تله…»./826/

ارسال نظرات