۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۶۹۵۲۱

کلیدی‌ترین ملاک‌های ازدواج موفق کدامند؟

کلیدی‌ترین ملاک‌های ازدواج موفق کدامند؟
نشر معارف کتاب «سرشناسی همسرشناسی» را با تمرکز بر آمادگی نسل جوان برای ازدواج با رویکرد روانشناسی و تعالیم اسلامی منتشر کرد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، نشر معارف در ادامه انتشار آثار در حوزه خانواده و مشاوره پیش از ازدواج، کتاب «سرشناسی همسرشناسی» را منتشر و روانه کتابفروشی‌ها کرد. 

«سرشناسی همسرشناسی» که به قلم رضا مهکام و سعید شریف یزدی نوشته شده است، کتابی است که با رویکرد محققانه و پژوهشی در دو حوزه روانشناسی و اسلام در مورد آمادگی‌های پیش از ازدواج به بحث و بررسی می‌پردازد.

این اثر در سه فصل تنظیم شده است. نویسندگان در فصل نخست کتاب به تعریف «ازدواج» می پردازند و اهداف فردی و اجتماعی در این رابطه را بیان می‌کنند. مؤلفان در این بخش انواع ازدواج را دسته‌بندی کرده و در نهایت با ارائه دلایل منطقی، بهترین نوع آن را بیان می‌کنند. 

فصل دوم کتاب «سرشناسی همسرشناسی» به آمادگی‌های پیش از ازدواج اختصاص دارد. نویسندگان این موضوع را از منظر اسلام و روانشناسی به صورت جداگانه و به تفصیل مورد بررسی قرار داده‌اند. بخشی از این فصل به طرح موانع شناختی یعنی موانع اعتقادی که اساساً مانع ازدواج می‌شود، پرداخته و در ادامه به بررسی دیگر موانع از جمله موانع عاطفی، اجتماعی و خانوادگی می‌پردازد. بررسی اختلالات روانی نیز از دیگر موانعی است که در انتهای این فصل به آن پرداخته شده است.

نویسندگان در فصل سوم کتاب دست به نوآوری زده است. معمولاً کتاب‌های مشابهی که در همین زمینه نوشته شده‌اند، ملاک‌های همسرگزینی را یکی یکی برای مخاطب برمی‌شمارند، اما کتاب «سرشناسی همسرشناسی» تلاش دارد مخاطب جوان را در این زمینه آموزش دهد و به او بیاموزد که براساس شناخت از خصوصیات خود، ملاک‌های خود را تعیین کند. کتاب سعی دارد تا مخاطب را در این زمینه یاری دهد که چگونه باید ملاک‌های ازدواج خود را تعیین کند. 

طی سال‌های گذشته آثار متعددی درباره روانشناسی و ازدواج در بازار کتاب ایران منتشر شده است که عمدتاً ترجمه آثار غربی است. کمبود آثار پژوهشی به منظور کمک به نسل جوان برای انتخاب بهتر در زندگی مشترک براساس تعالیم اسلامی، کاملاً به چشم می‌خورد و مخاطب به ناچار یا به آثار ترجمه شده پناه می‌برد یا به معدود عناوین این حوزه اکتفا می‌کند. از این منظر، کتاب «سرشناسی همسرشناسی» می‌تواند یکی از منابع خواندنی برای نسل جوان به منظور آمادگی پیش از ازدواج باشد.

نشر معارف این اثر را به تازگی در 155 صفحه منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این اثر به اینجا مراجعه کنند./826/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات