۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۶۹۵۲۸

تحصیل 275 طلبه در مدارس علمیه نورآباد

تحصیل 275 طلبه در مدارس علمیه نورآباد
لرستان - حجت الاسلام امیدیان از فعالیت دو مدرسه علمیه خواهران و برادران در شهرستان نورآباد خبر داد و گفت: در این مدارس 275 طلبه مشغول تحصیل در پایه های مختلف هستند.

حجت الاسلام سعید امیدیان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: حوزه های علمیه نورآباد در منطقه ای بسیار فقیر از جهت فرهنگی تأسیس شده اند اما توانسته در طول عمر 12 ساله منشأ برکات و تحولی در عرصه فرهنگ و علم ایجاد نماید.

مؤسس حوزه های علیمه نورآباد خاطرنشان کرد: مدرسه بقیه الله اعظم 147 طلبه دارد که 17 طلبه به صورت غیر حضوری و 130طلبه به صورت حضوری مشغول تحصیل هستند و دروس حوزوی را در سه سطح یک، دو و سه فرا می گیرند.

وی یادآور شد: در سال جاری به علت شیوع ویروس کرونا با توجه به اینکه استقبال چندانی از حوزه های علمیه نبود، در حوزه علمیه بقیه الله نورآباد 15 نفر ورودی امسال داشتیم که هم اکنون مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام امیدیان بومی سازی را یکی از اولویت های حوزه علمیه نورآباد عنوان کرد و گفت: شرایط تدریس برای طلاب در حوزه فراهم است و در جذب اساتید و کادر اداری از فارغ التحصیلان حوزه علمیه نورآباد جذب شده است و در برخی مدارس دیگر نیز فارغ التحصیلان حوزه علمیه نورآباد در حال تدریس هستند.

وی از جمله فعالیت های حوزه عالمیه برادران حوزه علمیه را فعالیت های تبلیغی عنوان کرد و افزود: با توجه به کمبود منابع مالی توانسته فعالیت های تبلیغی در سطح مدارس، ادارات، مساجد و حسینیه ها داشته باشد.

حجت الاسلام امیدیان بیان کرد: با توجه به محدودیت های کرونایی و مشکلاتی که ایجاد کرده است، در پایان هفته چند نفری از طلاب مدرسه علمیه برادران نورآباد برای انجام فعالیت های تبلیغی به مناطق روستایی اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه در مدرسه علمیه ریحانه الرسول نورآباد نیز 128 طلبه در حال تحصیل هستند، گفت: ورودی های امسال 28 نفر  هستند.

مؤسس حوزه های علمیه نورآباد بیان کرد: از سال 91 تا کنون 40 نفر از طلاب حوزه علمیه خواهران نورآباد فارغ التحصیل شده اند که 19 نفر در سطح سه و 6 نفر نیز در سمت استادی و کارمند در حوزه علمیه مشغول هستند.

حجت الاسلام امیدیان بیان کرد: 45 طلبه فارغ التحصیل از مدرسه علمیه ریحانه الرسول نورآباد نیز فعالیت تبلیغی در مراکز، مدارس و مساجد مشغول انجام کار تبلیغی هستند.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات