۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۶۹۲۲۷
مدیر حوزه علمیه کنگاور:

حضور گروه های جهادی طلاب در جامعه یک وظیفه شرعی و انسانی است

حضور گروه های جهادی طلاب در جامعه یک وظیفه شرعی و انسانی است
کرمانشاه - مدیر حوزه علمیه کنگاور گفت: حضور گروه های جهادی طلاب در سطح جامعه یک وظیفه شرعی و انسانی است و هیچ منتی در آن نهفته نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام پیام ملکی امروز در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون مُبلغ در شهرستان کنگاور که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: جامعه ما اکنون بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند حضور طلاب و روحانیون در میدان است.

مدیر حوزه علمیه کنگاور گفت: بییش از 10 ماه از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و استان کرمانشاه می گذرد و بدون تعارف باید گفت که استمرار این وضعیت تاکنون زمینه خسارت های جانی و مالی بسیاری بر مردم شده است.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه بیان کرد: از این رو هم باید نگاه ما به اقتصاد و معیشت؛ نگاهی کامل، جامع و تخصصی باشد و همین اینکه به عوارض روحی و روانی این وضعیت چه در حال حاضر  و چه در آینده توجه لازم را داشته باشیم.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به حضور گروه های جهادی طلاب سراسر کشور به ویژه استان کرمانشاه در بحث مقابله با کرونا، عنوان داشت: بیماران کرونایی که مدت زمان زیادی را در بیمارستان بستری هستند نه تنها از لحاظ جسمی آسیب می بینند، بلکه از نظر معنویات و روحیات نیز دچار مشکلاتی می شوند، لذا حضور طلاب در مراکز درمانی می تواند کمک شایانی به این بیماران و حتی کادر درمان داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه کنگاور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوشبختانه این حرکت یعنی حضور گروه های جهادی طلاب در بیمارستان های کرمانشاه و دیگر استان ها شروع شده است و این حضور می تواند بخشی از آلام و مشکلات روحی بیماران کرونایی را حل نماید.

حجت الاسلام ملکی با تاکید بر اینکه حضور گروه های جهادی طلاب تنها به یک عرصه ختم نمی شود، عنوان داشت: گروه های جهادی طلاب کرمانشاه در سال های اخیر به خوبی نشان داده اند که در عرصه های مختلف همانند عرصه های امدادی بسیار تاثیرگذار هستند کما اینکه در امدادرسانی به زلزله زدگان سرپل ذهاب شاهد حضور طلاب عزیز در این مناطق بودیم.

این استاد حوزوی افزود: البته حضور گروه های جهادی طلاب در سطح جامعه یک وظیفه شرعی و انسانی است و هیچ منتی در آن نهفته نمی باشد زیرا طلبه و روحانی در این میان با خدای خود معامله کرده است.

مدیر حوزه علمیه کنگاور در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از طلاب و روحانیون جهادی این استان، گفت: بی شک تا پایان این وضعیت شاهد حضور جهادی طلاب و روحانیون در سطح جامعه و بیمارستان خواهیم بود./1400/

ارسال نظرات