۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۶۶۹۵۰۶
آیت الله صدیقی:

حوزه علمیه طلبه سکولار نمی خواهد

حوزه علمیه طلبه سکولار نمی خواهد
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه طلبه نباید در برابر خیانت دشمن سکوت کند، گفت: حوزه علمیه طلبه سکولار نمی خواهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، عصر امروز در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد تأسیس بسیج که با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور تعداد معدودی از مدیران مدارس علمیه و فرماندهان حوزه و پایگاه های مقاومت مدارس علمیه استان تهران به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات غدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان تهران برگزار شد، گفت: شهدا اهرم بیداری ملت هستند.

وی با بیان اینکه پایگاه فکری و اعتقادی باید در بسیج فعال باشد، عنوان کرد: اساتید بسیجی که فرماندهان حوزه هستند باید بدانند سابقا دشمن، جوانان ما را از خانه بیرون می کشید اما الان با تلفن همراه و فضای مجازی به داخل منزل ورود کرده و درصدد منحرف ساختن نسل جوان است.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه بسیج در رگ های طلاب و حوزویان جریان دارد، اظهار داشت: حوزویان برای صیانت از اعتقادات و منافع ملی باید با هجمه های دشمن مقابله کنند بنابراین رسالت دیگر حوزویان حضور در جبهه دفاع است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه توان دفاعی کشور باید به گونه ای تقویت شود که دشمن فکر مقابله با جمهوری اسلامی ایران را از ذهن خارج کند، گفت: طبق صریح آیات قرآن کریم ریشه جنگ باید زده شود و با جنگ باید جنگ کرد.

وی با تاکید بر اینکه طلبه نباید در برابر خیانت دشمن سکوت کند، عنوان کرد: حوزه های علمیه طلبه سکولار نمی خواهد؛ زندگی طلبه ای که در برابر زیاده خواهی دشمن، فقط به دنبال شرکت در درس خارج باشد این طلبه با روح قرآن سازگاری ندارد.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه وجود طلبه برای خدمت کردن است، ادامه داد: نباید گذاشت روحیه سکولاریسم در مدارس به وجود آید چرا که دشمن شبانه روز به فکر سکولاریزه کردن حوزه های علمیه است و برای آن تلاش می کند.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: انسان عاقل عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود، بیشتر تحریم ها علیه ملت ما را دموکرات ها وضع کردن، آنها هم به عهدشان وفادار نیستند، نباید به آنها دلخوش بود؛ حوزه علمیه جبهه و سنگر مقابله با کفر، انحرافات و شبهات علیه دین است./813/

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات