۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۶۹۳۸۵
معاون دانشگاه بین المللی اهل بیت:

ادیان توحیدی در برابر ملحدان و مستکبران متحد شوند

ادیان توحیدی در برابر ملحدان و مستکبران متحد شوند
تهران - صالحی با بیان اینکه الحاد دشمن مشترک ادیان توحیدی است، گفت: تمام ادیان توحیدی باید در برابر ملحدان و مستکبران متحد شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی صالحی معاون دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع)، امروز به صورت مجازی در مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) به تبیین ضرورت مطالعات ادیان در حوزه های علمیه پرداخت و گفت: با مطالعه و دقت به حقایق ادیان توحیدی می توان به اشتراکات آن پی برد.

وی افزود: به وسیله همین اشتراکات می توان به صلح و تقویت همزیستی مسالمت آمیز در بین پیروان ادیان توحیدی دست یافت؛ توجه به رفتار و مواجهه بزرگان با پیروان سایر ادیان بسیار حائز اهمیت است بعضا همین رفتارها می تواند بهترین نوع تبلیغ به شمار آید.

معاون دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) در ادامه با بیان اینکه مبلغ همیشه نمی تواند کلامی به امر تبلیغ مبادرت کند، اظهار داشت: گاهی برای تبلیغ عملکرد و رفتار لازم است.

صالحی با اشاره به یکی دیگر از ضروریات مطالعات ادیان گفت: جامعه توحیدی همواره در طول تاریخ در معرض تهاجم و خطر جدی که از سوی ملحدان و بی دینان صورت می گرفت، قرار داشته است؛ بنابراین با وجود همه اختلافاتی که در میان پیروان ادیان وجود دارد نباید از دشمن مشترکی که دارند غفلت شود.

وی با تاکید بر اینکه ادیان توحیدی باید در برابر الحاد متحد شوند، عنوان کرد: تنها با اتحاد و انسجام است که می توان در برابر هجمه دشمنان از باورهای دینی و توحیدی صیانت کرد.

معاون دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) درباره نقد ادیان عنوان کرد: برای نقد ادیان لازم است تاریخ و همه آموزه های آنان مورد مطالعه قرار گیرد و نسبت به اعتقادات پیروان آن اشراف پیدا کرد در این هنگام است که می توان وارد دایره نقد شد در غیر این صورت کسی حق ندارد مساله ای را به ادیان دیگر نسبت دهد.

صالحی به گفتگوی بین ادیان اشاره و بیان داشت: امروز فضای گفتگوی ادیان در دنیا بسیار متفاوت از گذشته است، در گذشته گفتگوی ادیان بیشتر کلامی بود اما امروز گفتگوی بین ادیان حول محور مباحث مهم و چالش های جدی چون فاصله اجتماعی، مساله محیط زیست، موضوع مهاجرت، مساله اقلیت ها و ... است تا بتوان معضلات دنیای امروز را با استفاده از آموزه های دینی رفع کرد./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات