۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۶۹۲۷۲
به صورت مجازی برگزار می شود؛

برگزاری دوره آموزش مهارت های پژوهشی طلاب در مازندران

برگزاری دوره آموزش مهارت های پژوهشی طلاب در مازندران
مازندران - حجت الاسلام فاضل از برگزاری جلسات مستمر آموزش مهارت های پژوهشی به صورت مجازی ویژه طلاب حوزه علمیه در استان مازندران خبر داد.

حجت الاسلام محمد صادق فاضل، دبیر جشنواره استانی علامه حلی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از برگزاری جلسات مستمر آموزش مهارت های پژوهشی به صورت مجازی در استان خبر داد.

وی به دستورالعمل جدید پژوهش درسی از سوی حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: با توجه به این دستورالعمل جدید تولید یک اثر علمی در طول یک سال تحصیلی برای طلاب ضروری است.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: معاونت پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران جهت رفاه حال طلاب و به منظور ایجاد آمادگی طلاب مدارس علمیه برای انجام پژوهش درسی، جلسات آموزش پژوهش و رفع اشکال به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که این جلسات یک شنبه هر هفته به مدت یک ساعت و سی دقیقه به صورت مجازی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: طلاب مدارس علمیه استان می توانند با صورت آن لاین در این دوره آموزشی شرکت کنند و از این فرصت به وجود آمده در جهت تقویت بنیه پژوهشی خود بهره گیرند.

دبیر ششمین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با اشاره به این که نخستین گام در تربیت طلاب پژوهشگر، تقویت مهارت های پژوهشی در آنها است، تصریح کرد: در حال حاضر که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری دوره های آموزشی به صورت حضوری وجود ندارد باید از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری این دوره های مهارتی استفاده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه شیوع ویروس کرونا محدودیت هایی را در برنامه های آموزشی و پژوهشی مدارس به وجود آورده است، ادامه داد: در طول ده ماه اخیر تلاش کردیم دوره های آموزشی، کارگاه های پژوهشی و نشست های علمی را در فضای مجازی دنبال کنیم.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به این که تعطیلات کرونایی فرصت مناسبی برای توجه بیشتر طلاب به تحقیق و پژوهش است، خاطرنشان کرد: عدم آشنایی یک طلبه در هر سطحی با مهارت های پژوهشی یک ضعف بزرگ است که باید با برگزاری دوره های آموزشی و کارگاهی رفع شود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران، ضعف مهارت های پژوهشی را از جمله مهم ترین مشکلات طلاب مدارس علمیه عنوان کرد و گفت: علیرغم اقدامات مناسبی که در طی سال های اخیر در سطح کلان حوزه برای تقویت امر تحقیق و پژوهش صورت گرفته، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

استاد حوزه علمیه مازندران، رشد علمی حوزه را در گرو توجه ویژه به پژوهش دانست و خاطرنشان کرد: باید با برگزاری دوره های آموزشی و نشست علمی، طلاب پژوهشگر شناسایی و از توان و ظرفیت آنها در جهت تولیدات فاخر علمی بهره گرفته شود.

حجت الااسلام فاضل، پژوهش را سنگ بنای فعالیت های علمی در حوزه معرفی کرد و بیان داشت: نخبه پروری در حوزه نیازمند توجه عمیق به تحقیق و پژوهش در سطوح ابتدایی است./950/ت310/ب1

ارسال نظرات