۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۶۹۱۸۳
نماینده ولی فقیه در مازندران:

موفقیت با نشستن در اتاق شیشه‌ای و دستور دادن حاصل نمی شود

موفقیت با نشستن در اتاق شیشه‌ای و دستور دادن حاصل نمی شود
مازندران - امام جمعه ساری، مقابله با ویروس کرونا را نیازمند روحیه بسیجی و حضور میدانی دانست و گفت: با نشستن در اتاق شیشه‌ای و از راه دور دستور دادن موفقیت حاصل نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار اعضای بسیج جامعه پزشکی استان با اشاره به مجاهدت جامعه پزشکی در ماه های اخیر گفت: مدافعان سلامت در مقابله با ویروس منحوس کرونا به معنای واقعی خوش درخشیدند.

وی با بیان این که پزشک و پرستاران بسیاری از ابتدای شیوع ویروس کرونا در راه نجات و مداوای بیماران کرونایی به شهادت رسیدند، افزود: شهادت این افراد به این معنا است که امروز در یک جنگ تمام عیار در برابر یک بیماری خطرناک هستیم.

امام جمعه ساری با اشاره به این که باید با روحیه بسیجی به جنگ با این ویروس منحوس برویم، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به شکل بسیجی با کرونا مبارزه کنیم باید لشکر باشیم، یعنی باید میدانی باشیم و نشستن در اتاق های شیشه‌ای و از راه دور دستور دادن کارآمد نیست.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که لشکر برای جنگیدن نیازمند تجهیزات است، تصریح کرد: باید تجهیزات ما برای مقابله با این دشمن بشریت کامل باشد تا بتوانیم موفق عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که در تامین تجهیزات باید به خودمان متکی باشیم، خاطرنشان کرد: این درسی است که از جنگ و دفاع مقدس آموختیم و نباید برای واکسن و دارو منتظر شرق و غرب بمانیم.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود نسبت تلفات به ابتلا در کشورمان را زیاد دانست و با بیان این که دلیل بالا بودن متوسط مرگ و میر کرونایی در کشور باید مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد، تصریح کرد:‌ در زمینه تحقیقات هم نباید چند نگاهی و چند سیاستی وجود داشته باشد بلکه پیشرفت در مبارزه با کرونا مستلزم مدیریت واحد، انسجام و وفاق میان مسؤولان بخش های مختلف است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی بر ضرورت بهره گیری از همه ظرفیت ها به منظور مقابله با ویروس کرونا تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی ها از طب سنتی و گیاهی را علیرغم این که آثار خوبی که داشته با اتهام این که شیوه علمی ندارند استفاده نمی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که در بسیجِ مبارزه با کرونا باید از تمامی سلیقه‌ها و مهارت‌ها استفاده شود، ادامه داد: باید از هر ظرفیتی که موجب بهبود شرایط فعلی می شود استفاده شود.

امام جمعه ساری با تأکید براین که در مبارزه با ویروس منحوس کرونا باید هم لشکر و هم مخلص باشیم، گفت: اگر این ویژگی ها را در برابر این دشمن سلامتی دارا باشیم به طور حتم موفق خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود، اخلاص را از جمله ویژگی های مهم بسیج برشمرد و گفت: خدا از طریق اخلاص لشکر بسیج را پیروز می‌کند به همین دلیل در کنار شیوه‌های علمی باید از راهکارهای معنوی مثل استغفاردرمانی و نمازدرمانی هم برای شکست کرونا استفاده شود و نباید به اتهام خرافات و غیرعلمی بودن این موضوعات را رها کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران، آموزش همگانی را یکی از راهکارهای مهم جلوگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا در کشور دانست و تصریح کرد: باید رعایت حفاظت شخصی به مردم آموزش داده شود تا شاهد قطع زنجیره این ویروس منحوس در کشورمان باشیم./950/

ارسال نظرات