۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۶۹۵۳۴

معرفی کتاب‌شناسی و مقاله‌شناسی توصیفی شهید آیت‌الله سیدحسن مدرس

معرفی کتاب‌شناسی و مقاله‌شناسی توصیفی شهید آیت‌الله سیدحسن مدرس
همزمان با دهم آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله مدرس، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی کتاب «کتاب‌شناسی و مقاله شناسی توصیفی شهید آیت الله سیدحسن مدرس» را معرفی می‌کند.
به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، دهم آذر سالروز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس است که روز مجلس نامگذاری شده است. وی یکی از نمایندگان تاثیرگذار در مجلس شورای ملی بود که از دوره دوم وارد عرصه نمایندگی شد.
 
کتاب «کتاب‌شناسی و مقاله شناسی توصیفی شهید آیت الله سید حسن مدرس» با هدف دسترسی آسان و سریع محققان به منابع، پرهیز از دوباره کاری و پژوهش‌های تکراری، صرفه‌جویی در هزینه و زمان، آگاهی از پژوهش‌های انجام گرفته و بهره‌گیری از آنها منتشر شده است.
 
این کتاب به کوشش «ندا عظیمی» و «زهرا مؤدب» جمع‌آوری شده و فهرست مطالب آن علاوه بر سخن ناشر، یادداشت حجت الاسلام والمسلمین دکتر رسول جعفریان و دیباچه، دارای دو فصل است.
 
این اثر کوشیده با استفاده از مقدمه کتاب‌ها و مطالعه مقاله‌ها، تصویری از محتوای آن را بیان کند و از تحلیل، انتقاد و ارزش‌گذاری پرهیز کرده باشد.
 
نویسنده در بخشی از این کتاب به توصیف شخصیت آیت‌الله مدرس اشاره کرده و می‌گوید: «شهید آیت‌الله مدرس عالمی پارسا و مجتهدی با تقوا بود که تنها به درس و بحث بسنده نکرد.
 
او سیاستمداری زمان‌شناس بود که با درک درست از اوضاع سیاسی و اجتماعی عصر خود به این باور رسید که سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست.»
 
«کتاب‌شناسی و مقاله شناسی توصیفی شهید آیت الله سید حسن مدرس» در قطع وزیری با شمارگان ۱۵۰۰نسخه به چاپ رسیده و مطالعه آن به علاقمندان پیشنهاد می‌شود./826/
ارسال نظرات