۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۶۶۹۶۲۸
همسنگ انقلاب (۱۸)

نفوذ فکری در برخی مسؤولان باعث جلوگیری از انقلاب سایبری است

نفوذ فکری در برخی مسؤولان باعث جلوگیری از انقلاب سایبری است
صرامی اصول حاکم بر فضای مجازی را غیراسلامی دانست و گفت: نفوذ فکری در برخی مسؤولان سبب اختلال در دستگاه محاسباتی آن‌ها شده و به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اهتمام ندارند.

مهندس مهدی صرامی مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، به گسترش فضای مجازی در جهان اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر چه در کشور ما و چه در کشورهای دنیا فضای مجازی درحال گسترش است و عملاً فضای مجازی تبدیل به زیست نوپدید و جدیدی شده است.

وی از قواعد حاکم بر این فضا ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: بحث مهمتری که باید در این میان مدنظر گرفت قواعد و اصول حاکم بر این فضا است که بسیار مهم تر از گسترش روز افزون این فضا در جوامع می باشد. باید دید که قواعد حاکم بر این فضا و زیست جدید چگونه قواعدی است، آیا این قواعد براساس مبانی و تفکرات اسلامی و انقلاب اسلامی است یا براساس قواعد و اصول کفار و دشمنان درجه یک انقلاب اسلامی؟ این سؤال بسیار مهمی که مبانی و تفکراتی که درحال حکمرانی افراد، چه چیزهایی هستند؟

صرامی با توجه به محتوای آلوده در فضای مجازی اظهار داشت: حال با چنین وضعیت حاکمان و اصول موجود در فضای مجازی، بسیاری از نیازهای مردم از طریق همین فضا توسط سرویس های مختلف آلوده که اکثرا از دشمنان انقلاب اسلامی هستند، برطرف می‌شود.

وی فضای مجازی را بهترین منتقل کننده محتوای آلوده دشمن در جوامع خواند و خاطرنشان کرد: دشمن با مدیریت این فضا در جنگ روانی با استفاده از همین فضای مجازی هرگونه محتوایی که می خواهد را به مردم و به خصوص نوجوانان و جوانان القا می کند و این برای ما و آینده ما بسیار خطرناک است.

مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی با اشاره به وظیفه مسؤولان در رابطه با انقلاب سایبری، گفت: مسؤولان وظیفه دارند تا در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات جدیت بیشتری داشته باشند و با جلوگیری از انتشار محتوای آلوده و مسموم دشمن در فضای جامعه، امنیت و سلامتی جامعه را بیشتر کنند.

وی در انتهای بحث خود به نرم افزاری مانند ایسنتاگرام اشاره کرد و اظهار داشت: اینستاگرام بارها نشان داد که در انتشار محتوای انقلابی و اسلامی چقدر محتاط است و با ترور مجازی از انتشار چنین محتواهایی جلوگیری می‌کند به عنوان مثال در شهادت سردار سلیمانی یا شهید فخری‌زاده، مدیران اینستاگرام جلوی انتشار محتواهایی مرتبط با این شهدای بزرگوار مخالفت کردند و آن‌ها را حذف می‌کردند.

کارشناس فضای مجازی، روشن کردن تکلیف این فضای بلاتکلیف در ایران را لازم و فوری دانست و عنوان کرد: مسؤولانی که به فکر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات نیستند یا آگاهی کافی نسبت به تبعات این قتلگاه مجازی ندارند یا نفوذی‌هایی وجود دارند و از انقلاب در این فضا جلوگیری می‌کنند باید شناسایی شوند و نباید امور فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات طبق محاسبات چنین افرادی باشد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
کی قراره مسئولان آدم بشن و سر عقل بیان؟
2
0