۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۶۹۷۱۳
رییس ایالتی مجمع علمای شیعه پاکستان:

تکفیری ها بویی از اسلام و انسانیت نبرده اند

تکفیری ها بویی از اسلام و انسانیت نبرده اند
حجت الاسلام سبزواری در واکنش به تخریب مسجد و حسینیه به دست وهابی ها در یکی از نقاط پاکستان، گفت: تکفیری ها بویی از اسلام و انسانیت نبرده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید سبطین حیدر سبزواری رییس مجمع علمای شیعه در ایالت پنجاب پاکستان در سخنانی فعالیت های تروریستی گروه های تکفیری وهابی را در کشور به شدت محکوم کرد.

وی با بیان این که مسلمان نمی تواند تخریب کننده مساجد و حسینه ها و توهین کننده به قرآن و مقدسات اسلامی باشد، تاکید کرد: وهابی های تکفیری نوکران و ابزار قدرت های استکباری در منطقه اند.

رییس ایالتی مجمع علمای شیعه پاکستان مساجد و حسینیه ها را نماد شعائر الله دانست و خواستار دستگیری و محاکمه عوامل تخریب کنندگان بویژه روحانی وهابی که مردم ساده لوح را به این امر تشویق کرد، شد و ادامه داد: این عمل دل هزاران شیعه پاکستان را به درد آورده است.

وی فعالیت های افراطی و تضییع حق شهروندی شیعیان در بعضی از مناطق کشور را نشان بی کفایتی دستگاه امنیتی پاکستان دانست و تاکید کرد: دولت تحمل و صبر شیعیان را دلیل ناتوانایی تلقی نکند، ما همواره خواهان آرامش و امنیت کشور بودیم و الا می توانیم از جان و مال و ارزش های دینی خود محافظت کنیم.

حجت الاسلام سبزواری نسبت به تشدید فرقه گرایی و پیاده سازی پروژه استکبار جهانی و هندوهای افراطی در خصوص توهین به مقدسات اسلامی در پاکستان ابراز نگرانی کرد و گفت: هندوهای افراطی و متحدانشان قصد شعله ور کردن آتش اختلاف در کشور را دارند تا هرج و مرج پاکستان را فرا بگیرد.

وی به آزار و اذیت و زد و خورد دانشجویان شیعه بخاطر مذهب شان در یکی از دانشکده های شهر لاهور و دانشگاه کوهات پاکستان توسط گروه تندرو وهابی اشاره کرد و افزود: حمایت گروه های تروریستی توسط بعضی از سران کشور و مسئولین دستگاه امنیتی عامل اقدامات فرقه ای است.

لازم به ذکر است که گروه های تکفیری وهابی، چندین پیش مسجد و حسینیه شیعیان را در منطقه سنگورا ساهیوال سرگودها پاکستان تخریب کردند که خشم رهبران دینی شیعه را برانگیخت./988/

تکفیری ها بوی از اسلام و انسانیت نبرده اند

ارسال نظرات