۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۶۶۹۷۵۳
حجت اللاسلام والمسلمین ابوترابی تأکید کرد؛

ضرورت تقویت تفکر انقلابی در حوزه و دانشگاه

ضرورت تقویت تفکر انقلابی در حوزه و دانشگاه
مازندران - مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت تفکر انقلابی در حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: حوزویان و دانشگاهیان باید پرچمدار گسترش تفکر انقلابی در جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه جلسه شورای راهبردی وحدت حوزه و دانشگاه در ساری، نامگذاری بیست و هفتم آذر ماه به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه از سوی امام خمینی(ره) را موجب تقویت وحدت میان حوزویان و دانشگاهیان دانست.

وی، از حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال مهم علمی و دینی کشور یاد کرد و افزود: به طور حتم تعامل این دو مرکز می تواند به شکوفایی علمی کشور منجر شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز از وحدت حوزه و دانشگاه بسیار هراسان بوده است، خاطرنشان کرد: به طور حتم تعامل و وحدت سازنده میان این دو مرکز مهم علمی کشور موجب تقویت عزت و اقتدار ایران اسلامی خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن به هر طریقی به دنبال فاصله میان حوزویان و دانشگاهیان است، تصریح کرد: تحقق وحدت عملی میان این بال علمی و دینی کشور، خطر نفوذ دشمن در کشور را به صفر خواهد رساند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن در بستر اختلاف میان حوزه و دانشگاه توطئه نفوذ خود را عملیاتی می کند، خاطرنشان کرد: حوزویان و دانشگاهیان باید با تقویت وحدت میان خود از نفوذ دشمن به کشور بکاهند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که سطح همکاری های علمی و فرهنگی حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید بیشتر تقویت شود، تصریح کرد: خوشبختانه در سال های اخیر قدم های مناسبی برای وحدت عملی میان این دو مرکز مهم برداشته است که باید بیشتر تقویت شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه به معنای دخالت در امور یکدیگر نیست، خاطرنشان کرد: محصول این وحدت راهبردی، رشد و پیشرفت های علمی در کشورمان است.

استاد حوزه علمیه با محکوم کردن ترور شهید محسن فخری زاده، این گونه اعمال جنایت کارانه نشان دهنده عصبانیت دشمنان از پیشرفت های علمی کشورمان است، افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور جهش علمی در ایران اسلامی بهره گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که همه بخش های علمی کشور به ویژه حوزه و دانشگاه در رشد و تعالی جامعه اسلامی نقش آفرین هستند، خاطرنشان کرد: حوزویان و دانشگاهیان باید در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری، پیشرفت و توسعه را برای ایران اسلامی رقم بزنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که توطئه ها و دشمنی های بدخواهان انقلاب اسلامی پایانی ندارد، گفت: امروز بهترین پاسخ به توطئه های دشمن، شکوفایی علمی در عرصه ها و بخش های مختلف کشور است.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تقویت نگاه و تفکر انقلابی در مراکز حوزوی و دانشگاهی تأکید کرد و افزود: حوزویان و دانشگاهیان باید پرچمدار نشر و گسترش تفکر انقلابی در جامعه باشند./950/پ210/ب1

ارسال نظرات