۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۶۹۸۱۱
نماینده ولی فقیه در مازندران:

سیاست برخی مسؤولان نگاه سرمایه داری و امپریالیسم است

سیاست برخی مسؤولان نگاه سرمایه داری و امپریالیسم است
مازندران - امام جمعه ساری با بیان این که برخی سیاست های مسؤولان سیاست دنیای سرمایه داری و امپریالیسم است، گفت: سیاست ما باید یاری و کمک به قشرهای ضعیف و آسیب پذیر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار رییس اتاق اصناف مرکز استان با بیان این که بازاریان جامعه فرهیخته، با فرهنگ و با دیانتی هستند که همواره کمک بسیار بزرگی برای جامعه و نظام بوده اند، گفت: اصناف و بازار در پیروزی نهضت انقلاب و همچنین هشت سال دفاع مقدس نقش محوری ایفا کردند.

وی با بیان این که اصناف و بازاریان در طول چهل سال اخیر همواره پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی بودند، افزود: همراهی اصناف با نهضت انقلاب و همچنین تلاش در جهت تقویت نظام اسلامی همواره مورد توجه بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود به همکاری اصناف و بازاریان در همراهی با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: علیرغم همه مشکلات اقتصادی کشور، اصناف با تعطیلی بازار از گسترش ویروس کرونا جلوگیری کردند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که به طور حتم نقش اصناف و بازار در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: اگر همکاری این بخش مهم از جامعه نباشد، با مشکلات بسیاری در مقابله با این ویروس منحوس مواجه خواهیم شد.

امام جمعه ساری با بیان این که متأسفانه شیوع ویروس کرونا به بخش های زیادی در کشور آسیب وارد کرده است، ادامه داد: اصناف و بازار از جمله مهم ترین بخش هایی هستند که دچار خسارت و آسیب اقتصادی بسیاری در این مدت شده اند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت حمایت دولت از اصناف و بازار به منظور جبران خسارت های وارد شده در ایام کرونا تأکید کرد و افزود: باید تدبیری اندیشیده شود تا کمترین خسارت و آسیب به این قشر مهم جامعه وارد شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که باید خسارت های وارد شده ناشی از کرونا به اصناف و بازار با ارائه بسته های حمایتی جبران شود، ادامه داد: ستاد کرونا نیز در صورت امکان زمینه فعالیت مجدد اصناف با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی را فراهم کند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که متأسفانه در طرح ستاد ملی کرونا اجازه فعالیت به اغلب فروشگاه های بزرگ داده شد اما کسب و کارهای کوچک و خرد را محدود شدند، گفت: این سیاست دنیای سرمایه داری و امپریالیسم است در حالی که باید سیاست ما یاری و کمک به قشرهای ضعیف و آسیب پذیر باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، حمایت از اقشار کم درآمد جامعه در شرایط خاص کرونایی بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مشاغل کوچک و همچنین بخش های کم درآمد جامعه در ماه های اخیر بیشترین خسارت به آنها وارد شده که باید با تدبیر و برنامه ریزی جبران شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بازار را عرصه مقدسی دانست و با بیان این که این عرصه مهم نباید با حضور برخی افراد آسیب ببیند، ادامه داد: باید جایگاه بازار و اصناف همواره حفظ شود./950/

ارسال نظرات