۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۶۹۹۲۴

داستانی شنیدنی درباره اسطوره ادب و عرفان

داستانی شنیدنی درباره اسطوره ادب و عرفان
کتاب صوتی "حضرت سکینه(س) اسطوره ادب و عرفان"، نوشته سید‌مجتبی حسینی با صدای محمد آقاسی از سوی نشر نیستان منتشر و عرضه شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب صوتی "حضرت سکینه(س) اسطوره ادب و عرفان"، نوشته‌ سیدمجتبی حسینی از سوی انتشارات نیستان منتشر شد.

حسینی در این کتاب براساس متون و منابع تاریخی موثق، به شرح احوالات، شخصیت و وقایع پیش آمده در زندگی دختر محبوب امام حسین (ع) می‌پردازد.

یکی از دختران امام حسین (ع) که در واقعه کربلا نیز حضور داشته، حضرت سکینه (س) است. اطلاعات زیادی از ایشان در دست نیست و به همین خاطر صحبت کردن از دختر خاندان نبوت کاری سخت به شمار می‌رود، اما سید مجتبی حسینی در کتاب صوتی حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان، سعی کرده با استفاده از موثق‌ترین متون تاریخی به جا مانده، زندگی و شخصیت ایشان را معرفی بکند.

براساس شواهدی که وجود دارد، حضرت سکینه (س) رابطه‌ عاطفی عمیقی با پدر خود داشتند و همچنین به شخصیتی دین‌دار، با ایمان، خوش سخن و شوخ طبع شناخته می‌شدند.

کتاب حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان، شامل سه بخش اساسی است. قسمت اول ترجمه بخش منتخبی از کتاب «بیوگرافی خانم‌های خاندان نبوت» نوشته‌ بنت النشاطی است که به عنوان یکی از اساتید دانشگاه مغرب تدریس و پژوهش می‌کند. قسمت دوم به برش‌هایی از وقایع زندگی حضرت سکینه می‌پردازد و اشاره‌هایی به شخصیت و احوالات ایشان می‌کند و در قسمت سوم نویسنده برداشت و نظر شخصی خود را براساس مطالعات خود شرح می‌دهد که در کتاب تحت عنوان «تحلیلی کوتاه از موقعیت حضرت سکینه» آورده شده است. در انتها نیز پیوستی وجود دارد که براساس متون شیعی جمع آوری شده و ذکری از فرزندان و خاندان امام حسین(ع) است.

انتشارات کتاب نیستان  کتاب صوتی حضرت سکینه(س) اسطوره ادب و عرفان را با صدای محمد آقاسی به مدت یک ساعت و شش دقیقه منتشر کرده است./826/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات