۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۶۹۹۲۶

کتاب تاریخ شفاهی «علی‌اصغر زارعی» به‌زودی منتشر می‌شود

کتاب تاریخ شفاهی «علی‌اصغر زارعی» به‌زودی منتشر می‌شود
مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با صدور پیامی درگذشت سردار «علی‌اصغر زارعی» را تسلیت گفت و از انتشار کتاب تاریخ شفاهی او خبر داد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با صدور پیامی درگذشت سردار علی‌اصغر زارعی را تسلیت گفت و اعلام کرد: این مرکز در راستای انجام رسالت تاریخ‌نگاری خود و به‌منظور واکاوی و بازخوانی حوادث مهم یگان جنگ الکترونیک در دفاع مقدس توفیق داشت تا با گفتگو با این سردار عزیز به زوایای تخصصی جنگ بپردازد. حاصل این گفتگو در قالب کتاب تاریخ شفاهی او به‌زودی منتشر می‌شود.

متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

سردار شجاع سپاه اسلام، دکتر «علی‌اصغر زارعی» هم آسمانی شد و به خیل همرزمان شهید و برادر شهیدش پیوست. این سردار گران‌قدر و جانباز قهرمان؛ از دانشجویان مبارز دانشکده نفت آبادان و دانشگاه صنعتی شریف بود و پس از پیروزی انقلاب در دفاع از ارزش‌های انقلاب در آبادان و تهران فعالیت‌های ماندگاری داشت. با شروع جنگ تحمیلی در کنار مدافعان آبادان و خرمشهر به‌عنوان مسئول آموزش سپاه و بسیج سپاه آبادان در زمان تهاجم ارتش عراق به دفاع جانانه از میهن اسلامی در برابر هجوم دشمن پرداخت و از همرزمان شهید جهان‌آرا بود. او در معیت مسئولین آبادان و خرمشهر برای انعکاس وضعیت نابسامان روزهای ابتدایی جنگ به دیدار حضرت امام رضوان‌الله علیه می‌رود و از عدم اقدام بنی‌صدر و شرایط موجود شکایت می‌کند و امام جلسه فوق‌العاده شورای عالی دفاع را تشکیل می‌دهند.

سردار دکتر زارعی پس از چند بار مجروحیت و فعالیت‌های ماندگار در آموزش و سازمان‌دهی نیروهای رزمنده، ابتدا به‌عنوان جانشین فرماندهی جنگال سپاه و سپس به فرماندهی جنگ الکترونیک قرارگاه مرکزی سپاه در دفاع مقدس منصوب می‌شود. نقش وی و تیم همراهش در دانشگاه صنعتی شریف و یگان جنگال سپاه در شکستن رمز کدرهای راکال انگلیسیِ اهدایی به ارتش صدام بی‌بدیل و تأثیر زیادی در پیروزی عملیات‌های دفاع مقدس داشت.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در راستای انجام رسالت تاریخ‌نگاری خود و به‌منظور واکاوی و بازخوانی حوادث مهم یگان جنگ الکترونیک در دفاع مقدس توفیق داشت تا با گفتگو با این سردار عزیز از ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۷ شروع و طی حدود ۲ سال و ۲۲ جلسه گفتگوی فعال به زوایای پیدا و پنهان این یگان مهم و این بخش بسیار پیچیده و تخصصی جنگ پرداخته است. حاصل این گفتگوها در قالب کتاب تاریخ شفاهی او به‌زودی انتشار خواهد یافت. تا گوشه‌ای از نقش برجسته‌ی این سردار برومند سپاه اسلام و رزمندگان جنگال را در تاریخ پرافتخار دفاع مقدس به نسل آینده منتقل کرده باشیم.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس عروج ملکوتی این مجاهد، مخلص و مستحکم در راه اهداف انقلاب اسلامی و منویات امامین انقلاب اسلامی و سردار سرافراز سپاه اسلام را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، فرمانده معظم کل قوا، همرزمانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خانواده محترم ایشان و بیت معزز شهید حسن زارعی تسلیت عرض نموده و از پروردگار متعال برای ایشان علو درجات و هم‌نشینی با سیدالشهدا (ع) و برای خانواده و عموم همرزمانش صبر جمیل، اجر جزیل و عزتمندی مسألت می‌نماید./826/

ارسال نظرات