۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۶۷۰۱۳۵
فقیه بصیر؛

زندگی آیت الله یزدی الگوی تمدن سازی بود

زندگی آیت الله یزدی الگوی تمدن سازی بود
مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: انقدر روحیه ایشان قوی بود که انگارنه انگار در دستان طاغوت اسیرند و با همان وضعیت، در حال پخش کردن کتاب «حسین بن علی(ع) را بهتر بشناسیم» بودند.

حجت الاسلام سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه الزهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا به بیان خاطره‌ای از دوران کودکی خود پرداخت و گفت: ایشان در ایام قبل از انقلاب که به طبس تبعید شده بودند از روستای ما گذشتند و توقفی در آنجا داشتند؛ انقدر روحیه ایشان قوی بود و در سلامت روحی به سر می‌بردند که انگار نه انگار در دستان طاغوت اسیراند و با همان وضعیت، در حال پخش کردن کتاب «حسین بن علی(ع) را بهتر بشناسیم» بودند.

وی کتاب «حسین بن علی(ع) را بهتر بشناسیم» را که به قلم آیت الله یزدی نوشته شده، دارای نگرشی حماسی و انقلابی خواند و تصریح کرد: این کتاب به علت نوع نگرشی که به واقعه عاشورا داشت، تحلیلی بود که در آن بحبوحه انقلاب بسیار کارساز و راهگشا بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران یادآور شد: ایشان از شخصیت‌هایی بودند که از اول با نهضت امام همراه بودند؛ بعد از انقلاب نیز در همه صحنه‌هایی که انقلاب نیاز داشت از نماز جمعه تا حضور در شورای نگهبان و سایر سنگرها خدمت کردند و در آن زمانی که احساس کردند امام در خانه‌ایشان راحت هستند، منزل را تمام و کمال در خدمت ایشان قرار دادند.

وی با بیان حدیث «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ» خاطرنشان کرد: با رفتن یک شخصیت همیشه شخصیت دیگری جایگزین او نمی‌شود؛ شخصیت‌های بزرگ جایگاهی دارند که هرکس در جایگاه خودش نشسته و مجموعه نظام انسانی روی شانه‌های مردان بزرگی است که در جایگاه خود مورد نیاز است.

حجت الاسلام مدنی در پایان با اذعان به اینکه کسی جایگزین افراد بزرگ نمی‌شود گفت: اگر این افراد نباشند آن جایگاه خالی است و این به ما یاد می‌دهد به همه بزرگانمان با این دید نگاه کنیم که با وجود فعالیت‌های متنوع، مجموعه نظام زندگی و تمدنی انسان روی دوش اینها است و اگر از دست بروند، دیگر جایگزینی برای آنها نیست.

ارسال نظرات