۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۷۰۱۳۸
فقیه بصیر؛

آیت الله یزدی دغدغه‌مند نظام سیاسی و انقلاب بود

آیت الله یزدی دغدغه‌مند نظام سیاسی و انقلاب بود
استاد درس خارج حوزه با بیان اینکه آیت الله یزدی شخصیت انقلابی خود را تا پایان عمر حفظ کرده بود، گفت: این عالم دغدغه مند به مسائل نظام سیاسی و انقلاب بود.

حجت الاسلام والمسلیمن عباس رفعتی نائینی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با عرض تسلیت رحلت آیت الله محمد یزدی خدمت رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه، به ابعاد شخصیت انقلابی و علمی این عالم مجاهد پرداخت و گفت: بنده از قبل انقلاب با شخصیت انقلابی و مبارزاتی این عالم مجاهد و مبارز آشنایی نزدیک دارم و وی از مبارزان انقلابیون و از شاگردان و یاران دیرین و صدیق امام راحل بود.

حجت الاسلام والمسلیمن رفعتی ابراز داشت: مرحوم آیت الله یزدی قبل از انقلاب بی باکانه نسبت به خطرات رژیم طاغوتی و در رابطه با مسائل انقلابی سخنرانی و روشنگری داشت.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: مرحوم آیت الله یزدی مدت زمانی از سوی رژیم پهلوی ممنوع المنبر بود؛ اما در آن زمان دست از روشنگری و بصیرت افزایی مردم بر نداشت و در مساجد هم سطح مأمومین و مستمعین سخنرانی انقلابی را ارائه می داد.

 حجت الاسلام والمسلیمن رفعتی اظهار کرد: آیت الله یزدی بعد از انقلاب تا لحظه رحلت با تمام وجود انقلابی ماند و حتی در کهوت سن و بیماری بازهم شخصیت مبارز و جهادی خود را حفظ کرده بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم یکی از ویژگی های کم نظیر آیت الله یزدی را دغدغه مندی وی به مسائل نظام سیاسی و انقلاب دانست و گفت: این عالم مجاهد زمانی که مشاهده می کرد نظام اسلامی مورد خدشه و هجمه قرار می­ گیرد؛ حساسیت فراوانی نشان می­ داد و هرگز نسبت به مسائل نظام و انقلاب بی تفاوت نبود.

حجت الاسلام والمسلیمن رفعتی اظهار داشت: وی در جایگاه های ریاست قوه قضاییه، امامت جمعه، ریاست مجلس خبرگان رهبری، ریاست جامعه مدرسین و عضویت شورای نگهبان خدمت گزار نظام اسلامی بود و به خوبی از ادای تکلیف شرعی و قانونی در این مسؤولیت ها بیرون آمد./998/ت302/ب1

ارسال نظرات