۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۷۰۱۸۱
مدیر حوزه علمیه خراسان:

اساتید، محور تحول در حوزه هستند

اساتید، محور تحول در حوزه هستند
خراسان رضوی - مدیر حوزه علمیه خراسان، بیان کرد: با توجه به این که اساتید، انتقال‌دهنده‌ مطالب به طلاب هستند بنابراین محور تحول در حوزه‌، استاد شناخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سیدمصباح عاملی در جلسه‌ شورای معاونین، گفت: محور تحول در حوزه را اساتید رقم می‌زنند ازاین‌رو، توانمندسازی اساتید جدید باید در اولویت فعالیت‌ها باشد.


مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: برای اینکه حوزه‌ای مهذب و متخلّق به اخلاق اسلامی داشته باشیم، قبل از شاگرد، استاد باید در وادی اخلاق، معنویت و سیاست به معنای اسلامی وارد شده باشد و حوزه را متحول کند.


آیت‌الله عاملی بابیان اینکه کار استاد انتقال مطلب است و باید خود، محتوای مناسبی برای انتقال داشته باشد، ابراز کرد: تحول قبل از هر چیز در استاد باید به وجود بیاید، لذا کار تهذیبی، اخلاقی و معنوی برای اساتید جدید بسیار مهم است.


عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه اساتید، اولویت هر حرکت و برنامه‌ریزی تحولی در حوزه اعم از آموزشی، پژوهشی و ... باید باشند، بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های تخصصی و کاربردی به‌صورت مجازی با بهره ‌‌‌‌‌‌‌مندی از ظرفیت فضلا و اساتید معظم این حوزه برای توانمندسازی اساتید جدید در عرصه‌های مختلف، لازم است.

آیت‌الله عاملی مطرح کرد: با توجه به اینکه اساتید جدید برای تدریس مورد ارزشیابی علمی قرار می‌گیرند، قبل از ارتباط با طلاب نیز باید، رویکردهای اخلاقی و توانمندی در عرصه‌های تهذیبی، سیاسی و ... آنان، بررسی شود.


مدیر حوزه علمیه خراسان، در پایان تصریح کرد: وقتی اعتقاد، تخلّق به آداب اسلامی و توانمندی در عرصه‌های تهذیبی در استاد وجود داشته باشد و در جهت اهداف حوزه و در راستای سیاست‌های کلان آن پیش رویم، می‌توان رشد عرصه‌های فرهنگی را در حوزه و به‌واسطه‌ی آن در جامعه، شاهد بود./864/
 

جواد رستمی
ارسال نظرات