۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۶۷۰۱۹۴
صدقه جاریه امام؛

شورای تشریفاتی در آشفته بازار فرهنگی

شورای تشریفاتی در آشفته بازار فرهنگی
دکتر نیک‌منش گفت: متأسفانه با وضعیت فعلی شورای عالی انقلاب فرهنگی ما نتوانستیم از میوه‌های این درخت که از صدقات جاریۀ امام است تناول کنیم.

دکتر ابراهیم نیک‌منش، عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به عدم وجود عنوان شورای عالی انقلاب فرهنگی و قانون اساسی گفت: ما در قانون اساسی اسمی از شورای عالی انقلاب فرهنگی نداریم و پس از فوت حضرت امام متمم این قانون نیز تصویب شد هیچ اسمی از این شورا به میان نیامد.

وی افزود: به نوعی این شورا یک حکم حکومتی از جانب امام این انقلاب است به علت اهمیتی که این موضوع داشت این شورا تشکیل شد.

نیک‌منش با اشاره به وظیفه اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: وظایفی که شورا دارد دقیقاً همان عرصه فرهنگ است و همان تعاریفی که ما از فرهنگ و تمدن می‌کنیم به عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی ادامه داد: اگر این شورا بتواند منویات امام این انقلاب را در رابطه با فرهنگ محقق کند آن صدقه جاریه محقق گشته و حداقل باید آن نقشه مهندسی فرهنگی که در سال ۹۲ تصویب شد اجرا شود. والا چیزی که ما از این شورا در طی ۲۸ سال گذشته می‌بینیم، صحیح نیست.

استاد حوزه و دانشگاه به تدوین نقشه مهندسی فرهنگی کشور اشاره و بیان کرد: ما حدود ۱۱ سال درگیر تدوین نقشه مهندسی فرهنگی بودیم و پس از آن نیز دولت موجود با توجه به اینکه هیچ اعتقادی به حوزه فرهنگ دینی ندارد و همه طرح‌های مصوب شده را روی زمین گذاشت که در انتهای کارشان ما به ولنگاری فرهنگی رسیده‌ایم.

وی افزود: همه اسناد در این دولت تعطیل شد، زیرا دولت معتقد بود هر چه دولت قبل آن را تصویب کرده اشتباه است. در تنازعی که بین مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با دانشگاه آزاد اتفاق افتاد رهبری فرمودند در امر فرهنگ این شورای عالی انقلاب فرهنگی است که حرف آخر را می‌زند.

نیک‌منش با اشاره به ضعف‌هایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد ابراز داشت: متأسفانه با وضعیت فعلی ما نتوانستیم از میوه‌های این درخت که از صدقات جاریه امام است تناول کنیم.

وی با اشاره به رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی این سؤال را مطرح کرد: من سؤالم این است که تا چه حد رئیس جدید شورا منویات رهبری را تأمین می‌کند و اصلاً تاکنون چند جلسه برگزار شده است؟

عضو مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم، در پایان گفت: این حرف من نیست و بزرگان فرهنگی ما این شورا را صرفاً یک شورای تشریفاتی می‌دانند و این آشفته بازاری است که در شورا وجود دارد و با این فرمان فرهنگ ما از این بدتر هم خواهد شد.

ارسال نظرات