۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۷۰۲۰۳
صدقه جاریه امام؛

ضرورت تحول در نرم افزار ارتباطی شورای عالی انقلاب فرهنگی

ضرورت تحول در نرم افزار ارتباطی شورای عالی انقلاب فرهنگی
حجت‌الاسلام کشوری، ناکارآمدی شورای عالی انقلاب فرهنگی را به خاطر ضعف در نرم افزار این شورا دانست و گفت: اعضای شورا در تلاش باشند تا نرم افزار ارتباطی درستی را تهیه کنند.

حجت‌الاسلام علی کشوری دبیر شورای راهبردی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به رسالت مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر فعالیت های شورای عالی انقلاب فرهنگی را آسیب شناسی کنیم؛ مجموعه ای از آسیب ها و معایب آشکار می شود. مهمترین این آسیب ها را اجرائی نشدن این مصوبات می دانم.

وی در ادامه افزود: تدبیری که برای اجرا شدن مصوبات این شورا پیشنهاد گردید؛ این بود که : رئیس جمهور را رئیس شورای عالی قرار داده‌اند و سران قوای دیگر را نیز در این شورا عضو کرده‌اند؛ تا اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را پیگیری کنند، ولی این تدبیر تاکنون آنطور که باید موفق نبوده و شاهد عدم اجرای بخش قابل توجهی از مصوبات این شورا هستیم.

دبیر شورای راهبردی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت از تأثیرگذار نبودن فعالیت‌های فرهنگی شورای عالی در جامعه اظهار تأسف کرد و بیان داشت: معمولاً فعالیت های شورای عالی انقلاب فرهنگی در فرهنگ کشور تأثیرگذار نیست و یا تأثیر بسیار کمی دارد و اگر ما بخواهیم این آسیب را علاج کنیم به نظرم باید نرم افزار ارتباط این شورا با جامعه را تغییر دهیم.

وی ناکارآمدی مدیریت ابلاغی و آئین نامه محور را متذکر شد و ادامه داد: با این که در برخی کمیسیون های شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث‌های استدلالی بسیار خوبی مطرح می‌شود و مصوبات این شورا معمولاً نتیجه آن بحث‌های کارشناسی می‌باشد؛ اما حرف من این است که وقتی شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبات خودش را به صورت دستورالعمل ابلاغ می‌کند؛ قدرت اقناع این مصوبات پائین می آید و بالتبع کاهش قدرت اقناع ؛ مصوبات این نهاد اجرائی نمی شود.

حجت‌الاسلام کشوری ادامه داد: بنده از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌خواهم که در چهل سال دوم انقلاب نرم افزار ارتباطی خود با مدیران، نخبگان و مردم را باز تعریف کنند و این نرم‌افزار جدید باید تحریک کننده افکار باشد. همانطور که گفتم با محور شدن ابلاغیه‌ها، استدلال ها و حکمت ها به جامعه منتقل نمی‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ضعف تفاهم در اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، خاطرنشان کرد: اینکه در یک جلسه آقای رحیم‌پورازغدی با استدلال، یک تصمیم و سندی را رد می‌کند و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی این انتقاد را تحمل نمی‌کند به این معناست؛ که قدرت تفاهم اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با یکدیگر پایین است و این مسئله تفاهم شورا با جامعه را کاهش می دهد. صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مکانی برای گفتگوهای صریح و استدلالی و بدون ملاحظه باشد و همه باید تحمل خود را بالا ببرند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی آقا
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
خوب آقای رسا
از ایشون بپرسید که نرم افزار پیشنهادی خودشان را شرح دهند.
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷
بله درست است
ارتباط شورای عالی انقلاب فرهنگی با جامعه خیلی ضعیفه...
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
تحریک فکر جامعه ایده خوبیه!
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
تحریک فکر جامعه ایده خوبیه!
3
0