۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۷۰۲۳۲
فقیه بصیر؛

مواضع آیت الله یزدی؛ صریح، شجاعانه، بدون ملاحظه و استوار

مواضع آیت الله یزدی؛ صریح، شجاعانه، بدون ملاحظه و استوار
آیت الله مدرسی یزدی تأکید کرد که آیت الله یزدی در مسائل اجتماعی و سیاسی شخصیتی فهیم و حساس بود و مواضع خود را به صورت صریح، شجاعانه، بدون ملاحظه و استوار بیان می کرد.

آیت الله سید محمدرضا مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله محمد یزدی، گفت: این عالم وارسته از افرادی بودند که در مبارزه با طاغوت و همراهی امام خمینی(ره) شاخص بوده و از سال ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در صف نخست مبارزان با طاغوت و همراهی با امام(ره) با شجاعت و پشت کار جدی فعالیت می کرد.

وی تحت تعقیب بودن ها و تبعیدهای آیت الله یزدی در دوران رژیم طاغوت را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: ایشان از رهبران انقلابی حوزه به حساب می آمدند، زیرا در راه انقلاب علیه نظام طاغوتی رنج ها و زحمت های بسیاری را متحمل شده بودند.

آیت الله مدرسی یزدی خاطرنشان کرد: آیت الله یزدی حتی زمان تبعید در همان محل منشأ خیرات و برکات بودند؛ یادم می آید زمانی که ایشان به رودبار تبعید شده بودند برای دیدار این عالم وارسته و چند تن دیگر از علما به آن نواحی رفته بودیم، اما ایشان در آن محل نیز به عنوان یک شخصیت ممتاز و روشنگر مورد توجه مردم قرار گرفته بودند و روحانیت و مردم آنجا را نیز به سوی خط انقلاب سوق می دادند و هدایت می کردند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه آیت الله یزدی شخصیتی توانا و خطیبی فاضل و حساس نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی بودند، گفت: در جریان پیروزی انقلاب بخش عمده ای از مدیریت فضای قم به دست ایشان بود.

وی نقش آفرینی آیت الله یزدی در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه های علمیه، شورای نگهبان، قوه قضاییه و مجلس خبرگان رهبری را مورد توجه قرار داد و افزود: ایشان آنچنان ظرفیت و شخصیتی داشت که خود به خود و به صورت طبیعی در این مناصب و مسؤولیت ها قرار می گرفت؛ گاهی برخی افراد به واسطه همراهی دیگران یا همسویی با یک حزب در یک موقعیت قرار می گیرند، اما ایشان ظرفیت بالایی داشت و از همین جهت در مسؤولیت های مختلف قرار می گرفت و در پی حزب و جناح نبود، بلکه خدمت به مردم و نظام را وظیفه خود می دانست و دلسوز نظام، اسلام، حوزه و عموم مسلمین بود.

آیت الله مدرسی یزدی انتصاب آیت الله یزدی به ریاست قوه قضاییه و عضویت فقهای شورای نگهبان از سوی رهبر معظم انقلاب را حاکی از شخصیت پر ظرفیت این عالم فقیه دانست و عنوان کرد: ایشان در مسائل اجتماعی و سیاسی شخصیتی فهیم و حساس بودند و مواضع خود را به صورت قاطع، روشن، شجاعانه، بدون ملاحظه، محکم و استوار بیان می کردند.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: آیت الله یزدی دارای بیان قوی بودند و همین بیان به ایشان کمک می کرد تا قبل از انقلاب در حوزه و در میان مردم سرشناس بوده و در عرصه های مختلفی همچون امامت جمعه تهران، شورای نگهبان یا مجلس خبرگان نقش آفرینی داشته باشند.

وی با بیان اینکه این عالم برجسته در عین این که مشغله های بسیاری داشتند، کارهای حوزوی خود را همواره پیگیری می کردند و اهل درس، بحث، تدریس و تألیف بودند، یادآور شد: ایشان یک شخصیت چند بعدی بود و در برخی ابعاد برجستگی بسیاری داشت.

آیت الله مدرسی یزدی از دست رفتن آیت الله یزدی را ضایعه بزرگی برای حوزه و نظام دانست و اضافه کرد: ایشان در کوران مبارزات رشد پیدا کرده بود و تجربیات بزرگ اوایل انقلاب و اداره نظام را به همراه خود داشت، از این رو فقدانشان ضایعه بزرگی بود که بر اساس روایات، جای آن را هیچ چیزی پر نخواهد کرد؛ رحمت و رضوان خداوند رحیم بر او باد./841/ت302/ب1

ارسال نظرات