۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۷۰۲۸۶
آیت الله شب زنده دار عنوان کرد؛

آیت الله یزدی؛ بدون ملاحظه در دفاع از حق

آیت الله یزدی؛ بدون ملاحظه در دفاع از حق
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه آیت الله یزدی در انتخاب ها مصالح انقلاب را مراعات می کرد، گفت: آیت الله یزدی در دفاع از حق بدون ملاحظه و مسامحه عمل می کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان صبح امروز در جلسه درس خارج خود ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال آیت الله محمد یزدی رییس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، این عالم برجسته را شخصیتی تأثیرگذار در حدوث و بقای انقلاب اسلامی دانست و گفت: این وجود بزرگوار از ارکان انقلاب محسوب می شد.

وی شجاعت، جدیت و اخلاص را از ویژگی های بارز آیت الله یزدی برشمرد و ادامه داد: یکی از کسانی که در گرم نگه داشتن مشعل انقلاب بسیار مؤثر بودند، آیت الله یزدی بود؛ ایشان در همه عرصه های لازم و محوری حضور پر ثمر داشتند.

آیت الله شب زنده دار با بیان اینکه آیت الله یزدی نیرویی مؤثر و مفید برای نظام بوده و در انتخاب ها مصالح انقلاب اسلامی را مراعات می کردند، گفت: این عالم فقیه علی‌رغم مشکل جسمانی که داشتند به صورت مجاهدانه در میادین و صحنه ها حاضر می شدند.

عضو فقهای شورای نگهبان تأکید کرد: ایشان تا می توانستند در جلسات شورای نگهبان به صورت مجدانه شرکت می کردند و حتی از سایر اعضا نیز زودتر در جلسات حاضر می شدند و چهار ساعت متوالی به بحث و مشارکت می پرداختند.

وی اخلاص، دنبال حق بودن و ایستادگی در راه حق را از شاخصه های برجسته آیت الله یزدی دانست و اضافه کرد: هدف ایشان تنها رضایت خدای متعال و رسیدن به حق بود و در این راه از ملامتِ ملامت کنندگان باکی نداشت.

آیت الله شب زنده دار عنوان کرد: زمانی که پای حق به میان می آمد و ایشان احساس می کردند حقی در حال پایمال شدن است بدون مسامحه و ملاحظه آن را پیگیری می کردند و به همگان تذکر می دادند./841/پ202/ب1

ارسال نظرات