۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۷۰۲۹۶
گفت و گو با طلبه جهادی؛

روحانیان پیشتاز فعالیت‌های جهادی بوده اند

روحانیان پیشتاز فعالیت‌های جهادی بوده اند
حجت الاسلام صدارت گفت: روحانیون و طلاب جهادی در بحران‌ها به کار‌های آموزشی و فرهنگی محدود نشوند.
حجت الاسلام محمد صدارت، مسؤول اداره تبلیغات مهران و طلبه جهادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز خدمت رسانی به مردم را یکی از شروط اصلی روحانیت خواند و بیان داشت: در گذشته زمانی که روحانی به عنوان مبلغ در مکانی مستقر می‌شد غیر از مباحث عبادی به خدمت در مسائل حقوقی، اجتماعی و خانوادگی می‌پرداختند.

این طلبه جهادی با بیان اینکه خدمات روحانیون و طلاب در طول تاریخ با توجه به نیاز مردم و جامعه دچار تغییر می‌شود عنوان داشت: مردم برای حل اختلاف، عقد و ازدواج، مشاوره و ... به روحانی به عنوان مرجه مراجعه می‌کنند.

حجت الاسلام صدارت با اشاره به اردو‌های جهادی روحانیون و طلاب به جهت خدمت در مناطق آسیب دیده تصریح کرد: روحانیون نسبت به سایر اقشار در این زمینه آشناییت بیشتری دارد؛ زیرا از گذشته در فعالیت‌های حوزوی بحثی به نام هجرت وجود داشته که روحانیون به جهت تبلیغ دین هجرت می‌کنند و از شهری به شهر دیگر و گاهی از کشوری به کشور دیگر می‌رفتند و به فعالیت‌های تبلیغی می‌پرداختند.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی فضایی تحت عنوان جهاد سازندگی و اردو‌های جهادی ایجاد شده و حضور راهبری طلاب و روحانیون در میان مردم بسیار مؤثر واقع شده است.

این طلبه جهادی منشاء حرکت جهادی طلاب را فرهنگ حوزه علمیه دانست و تصریح کرد: در انقلاب اسلامی روحانیون پیشتاز فعالیت‌های جهادی بوده اند؛ همچنین انتظار مردم مؤمن حضور روحانیون  در میان جهادگران است.

حجت الاسلام صدارت با اشاره به بحران‌های اخیر کشور گفت: بحران‌های کشور فرصتی برای حضور مردم در میدان است؛ هم اکنون در منطقه بندرامام و ماهشهر شاهد حضور روحانیون و طلاب جهادی هستیم.

وی در رابطه با فعالیت گروه جهادی مجید قربانخانی ادامه داد: اکنون دو گروه جهادی از شهر‌های مختلف کشور در بندرامام مستقر است.

 طلبه جهادی با بیان اینکه لباس روحانیت مختص به فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی نیست گفت: در بحران‌هایی مانند سیل، زلزله، آبگرفتگی و ... روحانیون باید آنچه را که می‌توانند انجام دهند و به کار‌های آموزشی و فرهنگی محدود نشوند.

حجت الاسلام صدارت در رابطه با فعالیت‌های طلاب در آب گرفتگی و سیل بندر امام ابراز داشت: در بندر امام فرش‌های منازل در اثر نفوذ آب باران و فاضلاب به منازل آن‌ها آلوده شده بودند؛ گروه جهادی مجید قربانخانی در شهرک شهید صباغان بندر امام در مدرسه قیام با همراهی مردم، بسیجیان و ... به شستن فرش‌های منازل مشغول هستند. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مسافر
United States
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
این آقا سر از مهران در آورد؟
0
0