۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۷۰۳۳۶
آیت الله حیدری مطرح کرد؛

لزوم آشنایی جوانان با سیره مرحوم آیت الله یزدی

لزوم آشنایی جوانان با سیره مرحوم آیت الله یزدی
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جوانان باید با سیره زندگی مرحوم آیت الله یزدی آشنا شده و خاطرات ایشان را مطالعه کنند.
آیت الله محسن حیدری آل کثیر، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز مرحوم آیت الله یزدی را یکی از چهره‌های سرشناس انقلاب خواند و بیان داشت: مرحوم آیت الله محمد یزدی از شاگردان مخلص امام خمینی (ره) بود؛ ایشان جزء افرادی بود که به ندای امام (ره) لبیک گفتند و در نهضت حضور یافتند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با فعالیت‌های این عالم فقید پیش از انقلاب، عنوان داشت: ایشان سال‌ها در کنج زندان به سر بردند و پس از انقلاب به عنوان یکی از چهره‌های شاخص در مجلس خبرگان به تدوین قانون اساسی پرداختند.

آیت الله حیدری آل کثیر در ادامه افزود: بنده در سال ۵۸ شاهد اداره دفتر امام خمینی (ره) در قم و خنثی سازی قائله حزب خلق مسلمان از سوی ایشان بوده ام؛ مرحوم آیت الله یزدی پس از انقلاب به عنوان یکی از بازوان توانمند در خدمت امام خمینی (ره) قرار گرفت.   

وی در خصوص مقامات مرحوم آیت الله یزدی گفت: آن مرحوم از ابتدای انقلاب تا دوره پنجم ریاست مجلس خبرگان را به عهده داشتند؛ همچنین در طول سه دوره به عنوان ریاست قوه مجریه و نائب رییس مجلس شورای اسلامی فعالیت کردند.  

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مرحوم آیت الله یزدی فردی انقلابی با بینش و بصیرت کم نظیر بود؛ که جز خدا و روز قیامت از هیچکس ترسی در دل نداشت.

وی در پایان به لزوم الگو برداری جوانان از شخصیت این عالم بزرگوار اشاره کرد و گفت: جوانان باید با سیره زندگی  مرحوم آیت الله یزدی آشنا شده و خاطرات ایشان را مطالعه کنند؛ همچنین روحیه انقلابی و شجاعت این عالم بزرگوار برای طلاب قابل الگو برداری است./۹۴۵۴/ت210/ب1
ارسال نظرات