۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۷۰۳۵۳
شهریور ۱۴۰۰؛

دومین همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام برگزار می شود

دومین همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام برگزار می شود
حجت الاسلام غلامی گفت: دومین همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام شهریور ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام رضا غلامی، رییس پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب‌های اجتماعی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری «دومین همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام» که در همین پژوهشکده برگزار شد، گفت: هفته پژوهش می تواند فرصت خوب و مهمی برای آسیب شناسی پژوهش و هموار سازی مسیر فعالیت های پژوهشی به شمار آید.

وی افزود: پژوهش های علوم انسانی در سال های اخیر با یک نوع مظلومیت روبرو شده از یک طرف سرمایه گذاری های دولتی در عرصه پژوهش بسیار کاهش یافته و بسیاری از این فعالیت های از مرحله عمل دور مانده است همچنین از طرف دیگر بسترهای لازم برای توجه و بهره گیری از پژوهش های علوم انسانی در بدنه دولت و دستگاه های متولی فراهم نیست بر همین اساس ما شاهد یک شکاف عمیق بین پژوهش ها و ساحت عمل هستیم.

حجت ‌الاسلام غلامی با بیان اینکه بخش مهمی از پژوهش های علوم انسانی فاقد مساله حرفه ای، جدی و برخواسته از متن جامعه است، عنوان کرد: فقدان مساله و مساله مندی هم کیفیت پژوهش را به جد کاهش داده و هم رابطه پژوهش و عمل را با ابهامات جدی ربرو کرده است؛ علوم انسانی اسلامی منظر دقیق تر و واقع بینانه تری را نسبت به مساله مندی به علوم انسانی دارد.

رییس پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب‌های اجتماعی مطالعات و تولیدات آسیب های اجتماعی اسلامی رونق قابل توجهی پیدا کرده است در حالی که در گذشته کشف این آسیب ها مورد تردید قرار داشت.

وی افزود: دانشگاه شاهد با کمک سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و از طریق تأسیس پژوهشکده مطالعات آسیب‌های اجتماعی در سالهای گذشته نقش پیشتازی را در این زمینه بر عهده گرفته و تاکنون ده‌ها طرح  را با همکاری حوزه و دانشگاه جلو برده است.

حجت ‌الاسلام غلامی به برگزاری سلسله همایش های ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های پژوهشکده برگزاری سلسله همایش‌های ملی در حوزه آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام است که نخستین همایش سال 96 برگزار شد. که مقالات بسیاری مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

رییس پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: یکی از اهداف برگزاری دومین همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام که شهریور 1400 برگزار می شود این بود که بتوانیم به صورت علمی و عملی در حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود داشته باشیم./813/

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات