۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۷۰۱۵۵
تولیت مدرسه علمیه ثامن الائمه:

کشورهای اروپایی برای تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه قانون تصویب می کنند

کشورهای اروپایی برای تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه قانون تصویب می کنند
حجت الاسلام والمسلمین جازاری با بیان اینکه کشورهای اروپایی برای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه قانون تصویب می کنند، گفت: به وحدت حوزه و دانشگاه جدی توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سعید جازاری معمویی تولیت مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) و رییس دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع)، روز گذشته در مراسمی که با مشارکت مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) به مناسبت گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) برگزار شد، گفت: نظرات متفاوتی درباره وحدت حوزه و دانشگاه مطرح می شود.

وی افزود: برخی از این نظرات شامل وحدت مفهومی و یا محتوایی می شود که هر یک از آنها در جایگاه خود ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین جازاری معمویی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای خارجی چون فرانسه وحدت بین حوزه و دانشگاه وجود دارد، اظهار داشت: یکی از روزهای سال در فرانسه به عنوان درهای باز نامگذاری شده که این نامگذاری تاکید بر تقویت وحدت حوزه و دانشگاه دارد.

تولیت مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) افزود: در کشور فرانسه علاوه بر وجود دو نظام تعلیم علوم دینی و علوم به معنای عام شاهد فعالیت مراکز علمی دینی با عنوان سمینه یا همان حوزه های علمیه نیز هستیم.

رییس دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه در کشور فرانسه برای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه و حفظ قداست دین و علم قانون تصویب کرده است، ابراز کرد: اگر در فرانسه کسی بخواهد راهب و کشیش شود علاوه بر دروس سمینه باید مدرکی هم از دانشگاه داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین اگر یک دانشگاهی فرانسوی بخواهد در حوزه دین فعالیت داشته باشد باید چند ترم در سمینه یا حوزه علمیه بگذراند تا بتواند به فعالیت های دینی اقدام کند./813/

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات