۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۷۰۱۹۱
حجت الاسلام جهانگیری سهروردی:

طلاب نباید نسبت به آسیب های اجتماعی بی توجه باشند

طلاب نباید نسبت به آسیب های اجتماعی بی توجه باشند
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه طلبه نباید نسبت به معضلات و آسیب های اجتماعی بی توجه باشد، گفت: طلبه باید حلقه وصل بین الله و ناس باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام یحیی جهانگیری سهروردی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در نشست علمی که به مناسبت هفته پژوهش در مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد، گفت: هفته پژوهش بهانه است تا دغدغه های پژوهشی به اشتراک گذاشته شود.

وی افزود: پیامبراکرم(ص) بهترین الگو برای انسان ها محسوب می شوند، ایشان در بالاترین سطح با خداوند متعال ارتباط داشتند و همه انسان ها خصوصا حوزویان باید ایشان را الگوی خویش قرار دهند.

حجت الاسلام جهانگیری سهروردی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) هرگز ارتباط قدسی و آسمانی خود را بهانه قرار ندادند تا نسبت به درد زمینیان بی توجه باشند، عنوان کرد: عظمت پیامبراکرم(ص) همین است که ایشان درد بشر را فهمید و به درمان آن اقدام کرد. حوزویان در کنار ارتباط با معنویات باید درد بشر را بشناسند و به درمان آن اقدام کنند و این همان رسالتی است که پیامبراکرم(ص) آموزش دادند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حوزویان در کنار ارتباط با معنویات باید درد بشر را بشناسند و به درمان آن اقدام کنند همچنین انسان حق ندارد به قدری در مشکلات مردم غرق شود که ارتباطش با آسمان قطع شود و این همان رسالتی است که پیامبراکرم(ص) آموزش دادند؛ امروز غرب می خواهد درد بشر را زمینی و بشری حل کند بدون اینکه به آسمان توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه طلبه نباید نسبت به معضلات و آسیب های اجتماعی بی توجه باشد، گفت: طلبه باید حرکت کند و از خمودگی اجتناب داشته باشد و با حضور در جامعه به رفع مشکلات روحی و معنوی ناس اقدام کند؛ طلبه امروز باید حلقه وصل بین الله و ناس باشد.

حجت الاسلام جهانگیری سهروردی با تاکید بر اینکه پژوهش های حوزوی باید نیازسنجی شود و در راستای رفع مشکلات رفتاری و اخلاقی مردم صورت بپذیرد، گفت: ساز و کار رفتار و اخلاق صحیح باید برای مردم تبیین شود. چقدر خوب است که طلبه برای شنیدن درد و مسائل مردم گوش باشند.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: حوزه سکولار به نسبت به مسائل جوامع بشری بی توجه است در حالی که حوزه انقلابی برای رفع مسائل جوامع بشری دغدغه دارد./813/

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات