۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۷۰۱۵۱
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران:

وحدت بین حوزه و دانشگاه لازمه رسیدن به علم نافع است

وحدت بین حوزه و دانشگاه لازمه رسیدن به علم نافع است
ظهیری با بیان اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه لازمه رسیدن به علم نافع است، گفت: با وحدت حوزه و دانشگاه اوضاع جامعه جهانی را می توان اصلاح و امنیت را در جهان حاکم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معصومه ظهیری معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور، در مراسمی که با مشارکت مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) به مناسبت گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) برگزار شد، گفت: بحث وحدت حوزه و دانشگاه موضوع مطرح شده دهه های اخیر نیست بلکه امام راحل سال 46 به مناسبت پاسخ به نامه دانشجویان اروپایی مساله وحدت حوزه و دانشگاه را مطرح کردند.

وی طلب علم را بالاترین فریضه بیان و عنوان کرد: طلب این فریضه به مکان و یا زمان خاصی اختصاص ندارد و علم آموزی زمان و مکان را در می نوردد به حدی که امام علی(ع) می فرمایند یکی از ویژگی های متقین آن است که آنان در علم آموزی حریص بوده و تنها علوم نافع را کسب می کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه علم نافع زمینه ارائه خدمت به مردم را فراهم می آورد، اظهار داشت: در کسب علم نافع مکان خاصی مانند حوزه و دانشگاه بیان نشده است.

ظهیری وحدت حوزه و دانشگاه را در ارتقای علمی بسیار مهم و ارزشمند دانست و گفت: یکی از شاخص های الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی بحث دانشگاه ها، فراوانی رشته ها و حضور طالبان علم و دانش است. در وحدت حوزه و دانشگاه گاهی وحدت فیزیکی و برگزاری برنامه های مشترک برای بهره گیری از شیوه های یکدیگر و ایجاد زمنیه برای گفتگو بیشتر مطرح است و گاهی نیز مراد از وحدت حوزه و دانشگاه وحدت سیاسی مطرح می شود.

وی ادامه داد: گاهی نیز وحدت موضوعی مطرح است که در این وحدت رشته ها و پرداختن به موضوعات حوزه و دانشگاه مد نظر قرار می گیرد؛ دانشگاه باید پاسخگوی مساله هایی باشد که در جامعه اسلامی و بشری مطرح می شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور وحدت رویکردی را بسیار مهم بیان و عنوان کرد: مسیر غایت هستی و تزکیه، تعلیم و تعلم است. اگر ما مرزهای دانشی و این کاوش را نداشته باشیم حتما به خودسازی، پاکسازی، صیقل و جلای درونی و هدف غایت انسانی دست نخواهیم یافت لذا آن چیزی که در وحدت حوزه و دانشگاه مطرح می شود تزکیه نفوس است.

ظهیری در پایان خاطرنشان کرد: صاحبان اندیشه و نظریه پردازان علوم باید رویکرد برگرفته از دین داشته باشند تا بتوانند با علم نافع به مردم خدمت کنند. وحدت حوزه و دانشگاه می تواند جامعه جهانی را به دور از هر گونه فساد و تباهی بشریت را در امان نگاه دارد و زمینه اصلاحات را برای خدمت رسانی به انسان ها فراهم آورد./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
صیقل درست است.
0
0