۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۶۹۵۱۰
آیت الله رشاد:

اسلام رفتار صوفیانه را نمی پذیرد

اسلام رفتار صوفیانه را نمی پذیرد
تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه اسلام رفتار صوفیانه را نمی پذیرد، گفت: توجه به راهکارهای اسلام برای ثروتمند شدن و مشارکت اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علی اکبر رشاد تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: امام علی(ع) می فرمایند: اگر قصد مشارکت با کسی دارید با کسی مشارکت کنید که رزق به سوی او روی آورده است؛ چنین کسی از نظر اقتصادی شرایطی مطمئن دارد.

وی افزود:  از نظر معنوی چنین کسی مورد توجه خداوند است و پروردگار رزق فراوان نصیب او کرد طوری که در مال و روزی اش برکت نهفته است؛ مشارکت با چنین کسی در پیشبرد و پیشرفت مقاصد اقتصادی غنی ساز تر و کامیاب تر است، نسبت به چنین کسی حظ و بهره فراوان تر است.

آیت الله رشاد بیان داشت: انسان در مسائل اقتصادی نباید با هر کسی مشارکت داشته باشد بلکه با افرادی باید مشارکت داشت که دارای ویژگی های خاصی باشند که آن ویژگی ها شامل دو حیث معنوی و مادی می شود.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه استان تهران افزود: در اسلام مادیت و معنویت از هم جدا نیستند و چنانچه آن دو را از هم جدا کنیم گویی به اسلامیت آنها توهین شده زیرا اسلام در کنار هم به مادیت و معنویت اهمیت می دهد و اگر کسی به معنویات توجه کند و از مادیات غفلت کند این عملکرد اسلامی نیست.

وی گفت: وقتی امام علی(ع) می فرمایند با کسی مشارکت اقتصادی کنید که رزق به او روی آورده است چون این مشارکت دو برآیند خواهد داشت زیرا انسان غنی در امور اقتصادی کارآمدتر و متخلق تر است و دیگر اینکه اقبال به او روی آورده است./813/

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات