۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۶۹۶۴۵
آیت الله رشاد:

اساس عالم هستی بر عدل استوار است

اساس عالم هستی بر عدل استوار است
تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه روزگار مظلوم بر ظالم بسی دشوارتر از روزگار ظالم بر مظلوم است، گفت: حیات دنیوی، مقدمه حیات اخروی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علی اکبر رشاد تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: امام علی(ع) می فرمایند: روزگار مظلوم بر ظالم بسی دشوارتر از روزگار ظالم بر مظلوم است.

وی افزود: عصر کنونی روزگاری است که ظالم بر شؤون و احوال مظلومان مسلط است و آنچه بر اساس شهوات نفسانی دلش می خواهد و هوس می کند انجام می دهد و بر مظلومان ستم روا می دارد و لذت می برد؛ بعضا برخی به حال این غرور ظالم غبطه می خورند.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) عالم دنیا را روزگار خوشی ظالم دانست و اظهار داشت: روزگار دیگری نیز برای ظالم وجود دارد که آن روز نوبت خوشی مظلوم خواهد بود در آن هنگام دوره انتقام و مقابله به مثل فرا می رسد تا ظالم تقاص پس بدهد.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه استان تهران ادامه داد: آن روزگاری که نوبت و دور مظلوم است بر ظالم بسی سخت تر، دشوارتر و تلخ تر از روزگاری خواهد بود که ظالم بر مظلوم مسلط بود.

آیت الله رشاد با بیان اینکه عالم هستی بر عدل استوار است، عنوان کرد: عالم در برابر ظلم واکنش نشان می دهد؛ عالم هستی و تکوین به نحو درون خیز و به اقتضای طبیعت و قانون الهی که در تکوین در نظر گرفته شده عکس العمل مناسب را نسبت به ظالم از خود بروز خواهد داد.

وی افزود: زمانی که تاریخ را مطالعه می کنیم می بینیم غالب ظلمه اعم از ستم پیشگان و ستمکاران در این عالم مجازات شدند و به فلاکت و ذلت مردند پس در این عالم واکنش در برابر ظلم هست احیانا اگر نسبت به مواردی چنین فرصتی پیش نیاید و خداوند بر اساس مصالحی فرصتی را به ظالم داده باشد نباید تصور شود که موضوع تمام شده است زیرا عاقبت و آخرتی وجود دارد.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی حیات دنیوی را مقدمه حیات اخروی بیان کرد و گفت: حیات بعد از مرگ واقعی تر از حیات دوران عالم دنیا است، ظالم در عالم آخرت جاودانه در آتش خواهد بود و این توصیفاتی است که قرآن کریم درباره حال متحلمین بهشت و معذبین جهنم بیان می کند./813/

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات