۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۷۰۳۸۵
مدیر حوزه علمیه مازندران عنوان کرد؛

جشنواره علامه حلی، فرصتی مغتنم برای شناسایی استعدادهای پژوهشی در حوزه

جشنواره علامه حلی، فرصتی مغتنم برای شناسایی استعدادهای پژوهشی در حوزه
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، برگزاری جشنواره علامه حلی در استان ها را فرصت مغتنمی برای شناسایی استعدادهای پژوهشی در مدارس علمیه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم اختتامیه جشنواره استانی علامه حلی مازندران که در بابل برگزار شد با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه، برگزاری جشنواره علامه حلی در استان ها را فرصت مغتنمی برای شناسایی استعدادهای پژوهشی در مدارس علمیه دانست.

وی، پژوهش را از جمله ارکان مهم در حوزه دانست و با بیان این که رشد و شکوفایی علمی در حوزه های علمیه نیازمند توجه جدی به فعالیت های پژوهشی است، افزود: فراگیری مهارت های پژوهشی از سوی طلاب حوزه برای پیشرفت علمی امری ضروری است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که تولید علم در جامعه بدون تحقیق و پژوهش امکان پذیر نخواهد بود، گفت: حوزه به عنوان یکی از مهم ترین مراکز تولید علم در جامعه اسلامی، نیازمند توجه جدی و عمیق به فعالیت های پژوهشی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، نیازسنجی در فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی حوزه را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید برنامه های پژوهشی حوزه در جهت تحقق نیازهای مهم جامعه اسلامی حرکت کند.

استاد حوزه علمیه مازندران، کاربردی نبودن فعالیت های پژوهشی به ویژه پایان نامه ها را از جمله آسیب های فعالیت های پژوهشی در مراکز علمی کشور دانست و تصریح کرد: حوزه های علمیه به عنوان یکی از ارکان مهم تولید علم در جامعه اسلامی، باید پژوهش های کاربردی را مورد توجه قرار دهد.

مدیر حوزه علمیه مازندران، جشنواره های علمی و نشست های تخصصی را فرصت مناسبی برای شناسایی طلاب پژوهشگر در حوزه دانست و افزود: استعدادهای برتری در حوزه پژوهش و تحقیق مشغول در حوزه های علمیه مشغول به تحصیل هستند که باید شناسایی و از ظرفیت و توان تحقیقاتی آنها بیشتر بهره گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که حوزه های علمیه باید جایگاه علمی خود را با تقویت فعالیت های پژوهشی در جامعه اسلامی حفظ کند، تصریح کرد: برای تحقق این امر نیازمند گسترش دامنه فعالیت های پژوهشی در سطح مدارس علمیه هستیم.

وی با اشاره به این که فعالیت های علمی و آموزشی مدارس علمیه باید به سمت پژوهش محور شدن حرکت کند، ادامه داد: خوشبختانه در طی سال های اخیر نگاه به پژوهش در حوزه بیش از پیش تقویت شده است و این نگاه نوید بخش آینده ای روشن در فعالیت های پژوهشی حوزه است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که رسالت امروز حوزه های علمیه تلاش در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی است، افزود: رسیدن به این مسأله مهم نیازمند تقویت نوآوری های علمی و پژوهشی در حوزه است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که برگزاری جشنواره استانی علامه حلی در کشور، فرصت رقابت میان طلاب علاقه مند به پژوهش را در سطح مدارس علمیه فراهم کرده است، گفت: به طور حتم با چنین برنامه ها و جشنواره های علمی و پژوهشی، نشاط علمی حوزه حفظ و تقویت خواهد شد./950/

ارسال نظرات