۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۷۰۴۲۶
عصائب اهل الحق:

آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات داعش را وارد عراق کردند

آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات داعش را وارد عراق کردند
معاون دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در سومین سالگرد پیروزی بر داعش، گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و امارات گروه تروریستی داعش را وارد عراق کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، محمد الطباطبائی معاون دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در جریان دیدار فراکسیون پارلمانی «الصادقون» وابسته به این جنبش از منطقه «تلعفر» در غرب شهر موصل در جمع اهالی این منطقه گفت: بیش از ۸۰ کشور از باندهای تروریستی داعش در جریان ورودش به عراق حمایت کردند.

وی تاکید کرد: اگر خون های مطهر شهدا و مجروحانی که به ندای مرجعیت دینی لبیک گفتند، نبود، پیروزی بر گروه تروریستی داعش مسیر نمی شد.

به نوشته امروز خبرگزاری العهد نیوز، الطباطبائی گفت: آمریکا، رژیم اسرائیل، عربستان و امارات همان هایی هستند که از باندهای داعش حمایت و آنها را به عراق آوردند.

به اذعان مقام های آمریکایی از جمله هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، دولت آمریکا گروه تروریستی داعش را ایجاد و از آن حمایت کرد که تاکنون جنایت های بیشماری علیه ملت های منطقه بویژه ملت عراق مرتکب شده است.

عراق در طول سال‌های بعد از جنگ آمریکا از سال ۲۰۰۳ میلادی به بعد قربانی هزاران عملیات تروریست‌های سعودی شد که با ورود به عراق دست به کشتار مردم این کشور زدند.

این روند با ظهور گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ میلادی شدت گرفت و برخی کارشناسان امنیتی عراق ‌گفتند که دستکم ۱۵ هزار تروریست سعودی انواع جنایت تروریستی را در عراق مرتکب شدند و ۵ هزار نفر از آنها خود را در عملیات انتحاری در این کشور منفجر کردند.

به گفته این کارشناسان، عربستان سعودی تروریست‌ها را اعزام و یا دستکم چشم خود را به روی گسیل شدن آنها به عراق بست. سعودیها تاکنون از خانواده‌های قربانیان عراقی حملات تروریست‌های اتباع این کشور عذرخواهی نکرده و هیچگونه غرامتی نیز نپرداخته ند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده و خفته این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند./۹۸۸/

منبع: ایرنا

ارسال نظرات