۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۷۰۴۷۱
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

اهمال در تبیین فتنه ۸۸ سبب تحمیل فتنه‌های بزرگ‌تر به کشور می‌شود

اهمال در تبیین فتنه ۸۸ سبب تحمیل فتنه‌های بزرگ‌تر به کشور می‌شود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری گفت: اگر حماسه ۹ دی کم‌رنگ و حوادث و زوایای فتنه ۸۸ تبیین نشود، یقین بدانیم فتنه‌ها و قائله‌های بزرگ‌تری را بر کشور تحمیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نخستین نشست ستاد گرامیداشت یوم‌الله 9 دی و دهه بصیرت در خراسان شمالی، اظهار کرد: رویدادهایی که در دی‌ماه سال گذشته رخ داد اهمیت دهه بصیرت را بیش‌ازپیش کرده است.

وی فقدان سردار رشید اسلام سردار سلیمانی را برای کشور و ملت ضایعه عظیم برشمرد و گفت: هرچند از دست دادن این سردار برای ما سنگین بود اما حماسه‌ای که مردم در مراسم تشییع و تدفین این سردار بزرگ اسلام آفریدند لرزه به اندام استکبار انداخت و مقام عظمای ولایت نیز از آن به‌عنوان یوم‌الله یاد کردند.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به فتنه 88 و حوادث تلخ و فراموش‌نشدنی که فتنه گران و فریب‌خوردگان خلق کردن، افزود: اگر حماسه 9 دی کم‌رنگ شود و حوادث و زوایای فتنه گونه آن ایام تبیین نشود، یقین بدانیم فتنه‌ها و قائله‌های بیشتر و بزرگ‌تری را بر کشور تحمیل خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به نحوه برگزاری مراسم انقلابی و مذهبی در دوران شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: ویروس کرونا فقط آثار اقتصادی نداشته؛ بلکه آثار فرهنگی نیز داشته است؛ ازاین‌رو نباید از اثرات و عواقب فرهنگی این بلیه منحوس غافل شویم.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: تعطیلی مراسمات و مناسبت‌های انقلابی موجب دوری نسل جدید از ارزش‌های انقلاب خواهد شد و عواقب جبران‌ناپذیری را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به عدم برگزاری مراسمات گذشته در فضای حقیقی، از عدم حضور نهادهای فرهنگی در برنامه زنده بزرگداشت شهید فخری زاده گلایه کرد و افزود: اگر ما ادعای انقلابی گری داریم باید عملکرد و تصمیم ما هم انقلابی باشد و در جبهه فرهنگی و فضای مجازی مجدانه و جهادی فعال باشیم.

حجت‌الاسلام سالاری با تأکید بر گرامیداشت شایسته دهه بصیرت، اظهار کرد: دهه بصیرت از نقاط عطف انقلاب و از ایام ویژه‌ای است که باید به بهترین وجه بهره برد.

وی اظهار داشت: محرم به کمک اسلام و انقلاب آمد و سبب ارتقای بصیرت در جامعه شد؛ زیرا نقاط عطف بی‌شماری در کشور چه در انقلاب و چه بعد از انقلاب به وجود آورد و آموزه‌های جهاد، شهادت و استقامت را به همراه داشت؛ ازاین‌رو باید دهه بصیرت هم این‌چنین باشد.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه در مراسمات محرم بود که بذر انقلاب پاشیده شد، روحیه جهاد، شهادت و ایثار زنده شد، افزود: دهه بصیرت هم مقوله‌ای از جنس محرم دارد؛ به‌گونه‌ای که یوم‌الله 9 دی در امتداد عاشورا شکل گرفت؛ ازاین‌رو باید نسبت به گرامیداشت شایسته این ایام اهتمام لازم را داشته باشیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات