۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۶۶۲۵۸۱
مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان خبر داد؛

ارسال ۴۸ مقاله طلاب شیروان به چهاردهمین فراخوان پژوهشی حوزه علمیه خراسان

ارسال ۴۸ مقاله طلاب شیروان به چهاردهمین فراخوان پژوهشی حوزه علمیه خراسان
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام تقوی گفت: طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) ۴۸ مقاله به چهاردهمین فراخوان پژوهشی حوزه علمیه خراسان ارسال کردند.

حجت‌الاسلام مهدی تقوی، مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فعالیت‌های علمی و پژوهشی این مدرسه علمیه در سال اخیر، برگزاری نشست‌ها و کنفرانس‌های علمی پژوهشی را ازجمله این اقدامات ذکر و اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی فعالیت‌های پژوهشی مدرسه علمیّه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان در سال 98 همانند سال‌های گذشته، دعوت از اساتید حوزوی و برگزاری نشست‌های علمی در موضوعات روز و موردنیاز طلاب بود.

وی افزود: موضوعاتی همچون نقش حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، تفکر خلاق، تفکر نقاد، هویت طلبگی، دفاع مقدس و پیام‌های آن، آثار و برکات امام رضا (ع) در ایران، جریان شناسی و راهبرد مهار فتنه از صدر اسلام تاکنون و ... از جمله موضوعات نشست‌هایی بودند که در این سال برگزار شد.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به تجهیز کتابخانه این مدرسه علمیه، گفت: به‌منظور تقویت کتابخانه مدرسه علمیّه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان که دارای 25 قفسه و بیش از 4500 جلد کتاب و نرم‌افزار است، از نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه در شهریور 98، کتاب‌ها و نرم‌افزارهای جدید موردنیاز طلاب، خریداری شد و در دسترس طلاب قرار گرفت و علاوه بر این، تعداد 120 جلد کتاب نیز تحت عنوان وقف به کتابخانه مدرسه اهدا شده است.

وی تصریح کرد: به‌روزرسانی رایانه‌های مدرسه و رسیدگی به کمبودهای آن از دیگر فعالیت‌های مدرسه در این عرصه است.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به فراخوان‌های آثار پژوهشی در مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان، اظهار کرد: طلاب حوزه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) در چهاردهمین فراخوان پژوهشی حوزه علمیه خراسان، حضور پررنگی داشته و درمجموع از این مدرسه 48 اثر به دبیرخانه فوق‌الذکر ارسال شد که سه مقاله به‌عنوان شایسته تحسین معرفی شدند.

وی ادامه داد: همچنین برای شرکت در پانزدهمین فراخوان نیز طلاب آمادگی کامل دارند و تاکنون بیش از 70 مقاله ارسال کرده‌اند.

حجت‌الاسلام تقوی گفت: علاوه بر این طلاب این مدرسه در فراخوان‌های استانی مثل نشست تخصصی استانی ناجا و جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه فکری مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) شرکت کرده‌اند که یکی از طلاب مدرسه در استان، رتبه دوم را کسب کرده و در همایش تجلیل از برترین‌های فراخوان، تنها طلبه برادر بود که حائز رتبه شد.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان در ادامه اظهار کرد: برگزاری جلسات شورای پژوهش در هر ماه، برگزاری چندین مسابقه کتاب‌خوانی با موضوعات متنوع، نصب تابلوی پژوهش و به‌روزرسانی آن، راه‌اندازی واحد مطبوعات، برگزاری چندین مرحله اعتکاف علمی، تجلیل از طلاب همکار پژوهشی و ممتازین پژوهشی مدرسه در هر فصل، برگزاری جلسه هیئت تحریریه برای راه‌اندازی نشریه داخلی مدرسه در دو مرحله و ... از دیگر اقدامات پژوهشی در این مدرسه علمیه در این سال است.

حجت‌الاسلام تقوی گفت: در حال حاضر با توجه به مجازی شدن آموزش‌ها، جهت ادامه فعالیت‌های پژوهشی مدرسه، کانالی در پیام‌رسان ایتا ایجاد شده و بر این اساس محتوای مناسب پژوهشی و برخی از مسابقات پژوهشی در این کانال انجام می‌شود./9314//310/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات