۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۷۰۵۳۰
رهبر جمعیت علمای پاکستان:

حمایت از اسرائیل توهین به ایدئولوژی پاکستان است

حمایت از اسرائیل توهین به ایدئولوژی پاکستان است
قاضی احمد نورانی صدیقی روحانی اهل سنت پاکستان در دیدار با دبیر کل بنیاد فلسطین پاکستان، حمایت از اسرائیل را توهین به ایدئولوژی پاکستان دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزای رسا، قاضی احمد نورانی صدیقی رهبر جمعیت علمای (اهل سنت) پاکستان در دیدار با صابر ابومریم دبیر کل بنیاد فلسطین پاکستان، سخنان حمایت آمیز از اسرائیل در گوشه و کنار پاکستان را محکوم کرد و گفت: حمایت اسرائیل توهین به ایدئولوژی پاکستان است.

وی با بیان این که تاریخ فلسطین شفاف و روشن است که هزاران سال گذشته هیچ دولتی بنام اسرائیل در این منطقه نبوده است، تاکید کرد: حلقه مذهبی پاکستان بخاطر به رسمیت شںاختن اسرائیل به شدت نگران و خشمگین اند.

رهبر جمعیت علمای پاکستان حمایت اسرائیل و حقوق این رژیم را توهین به ایدئولوژی و نظریه های پاکستان دانست و تاکید کرد: سخنان بعضی از فعالان رسانه در حمایت از اسرائیل نشانگر این است که لابی صهیونیسم، با تطمیع و خریدن این افراد قصد زمینه سازی پذیرش اسرائیل در پاکستان را دارد.

وی با تاکید به این که استعمار پیر انگلستان و آمریکا در سال 1948 میلادی دولت غیر مشروع بنام اسرائیل را در فلسطین پایه گزاری کردند، گفت: رژیمی که امروز نه فقط تشنه خون فلسطینیان است بلکه در سراسر جهان در حال خونریزی است و بلای جان جهانیان شده است.

قاضی نورانی با بیان این که پاکستان دوست و رفیق قدیمی فلسطین است و یک رابطه قدیمی با این سرزمین دارد، افزود: روابط روحی و معنوی مردم پاکستان با مردم فلسطین از بین نرفتنی است.

وی خطاب به عمران خان نخست وزیر پاکستان که اسرائیل را هرگز به رسمیت نشناسد و در خصوص این رژیم موضع شفافی داشته باشد، اظهار داشت: سران فعلی پاکستان همان موضعی را داشته باشند که قائد اعظم و بنیانگذار پاکستان محمد علی جناح داشته اند.

این روحانی اهل سنت پاکستانی افزود: محمد علی جناح اسرائیل را ولد نامشروع امریکا می دانست و یعنی اسرائیل یک وجود ساختگی در قلب جهان اسلام است که جهان اسلام آنرا نخواهد پذیرفت.

وی با تاکید به این که تمام سرزمین اشغالی از آن فلسطینیان است، خطاب به اعضا و کارکنان جمعیت علمای پاکستان گفت: نسبت به صدای حمایت اسرائیل بیدار باشند و با دقت تمام این صداها را رصد کنند و نیز دولت با حمایت کنندگان اسرائیل برخورد قاطع کند./988/

ارسال نظرات