۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۷۰۶۸۷

بازدید رییس کتابخانه مجلس شورای اسلامی از کتابخانه ملی سوریه +عکس

بازدید رییس کتابخانه مجلس شورای اسلامی از کتابخانه ملی سوریه +عکس
رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در سفر به دمشق، از مکتبةالاسدالوطنیه (کتابخانه ملی سوریه) بازدید کرد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان، رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در سفر به دمشق، از مکتبةالاسدالوطنیه (کتابخانه ملی سوریه) بازدید کرد.

در این دیدار که با همراهی ایاد مرشد، رئیس کتابخانه ملی سوریه و ارائه گزارشی از سوی او در خصوص روند فعالیت‌های این کتابخانه صورت گرفت، از بخش‌های مختلف شامل مرمت، دیجیتال‌سازی و مجموعه‌های نفیس آن مانند نسخ خطی و غیره بازدید به عمل آمد. 

بنابر گزارش ریاست مکتبه الاسد الوطنیه، از جمله بخش‌های قابل توجه در این مجموعه، گنجینه نسخ خطی آن است که به واسطه بروز جنگ در سوریه و ضرورت حفظ و نگهداری آثار فرهنگی و میراث ملی، طبق قانون تصویب شده، تمام نسخ خطی موجود در سراسر کشور جمع‌آوری، تجمیع و به این کتابخانه انتقال یافته است. 

پس از این بازدید و شنیدن گزارش روند فعالیت‌های کتابخانه ملی سوریه از سوی ریاست مکتبه الاسد، در ادامه حجت‌الاسلام قاسمیان نیز به بیان گوشه‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در کتابخانه مجلس شورای اسلامی در زمینه مرمت آثار مکتوب، دیجیتال‌سازی منابع و همچنین امکانات و گنجینه‌های نفیس موجود شامل نسخ خطی، اسناد، نشریات ادواری و اشیاء موزه‌ای موجود در کتابخانه مجلس شورای اسلامی پرداخت.

در این دیدار صمیمانه، مقدمات ایجاد همکاری دو جانبه و امضای تفاهمنامه مشترک بین این دو نهاد فرهنگی در زمینه تبادل اطلاعات و همکاری‌های علمی و فرهنگی و بهره‌مندی از آثار ارزشمند موجود در هر دو کتابخانه به ویژه نسخ خطی آن فراهم شد./826/

منبع: فارس
ارسال نظرات