۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۶۷۰۶۹۴

تبیین محتوای نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امریکا

تبیین محتوای نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امریکا
وبینار تبیین محتوای نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امریکا با معرفی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به دانش آموزان دبیرستان دموکریتو رُم برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در ایتالیا؛ " كارگاه معرفي ايران ويژه دانش آموزان مدارس در ايتاليا"؛ با تمرکز ویژه بر تبیین محتوای نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امریکا؛ و بیانیه گام دوم انقلاب، وبینار معرفی فرهنگ و تمدن نوین اسلامی را، با مشارکت سفارت ج.ا.ایران در رم، و انجمن غیرانتفاعی "اقدام جهانی" (Global Action)، برای ده ها دانش آموز دبیرستان "دموکریتو " شهر رم برگزار نمود.

در آغاز این وبینار، نماینده انجمن غیر انتفاعی "اقدام جهانی"؛ و مدیر دبیرستان "دموکریتو " شهر رم طی سخنان کوتاهی، با تشکر از رایزنی فرهنگی سفارت ج.ا.ایران برای برگزاری این وبینار؛ سخنرانان حمید بیات سفیر؛ و محمد تقی امینی رایزن فرهنگی ج.ا.ایران در رم؛ و خانم "تیتزیانو بوچیکو" فعال اجتماعی را به اختصار معرفی؛ و سخن را به سفیر ج.ا.ایران در رم واگذار نمودند.

حمید بیات؛ سفیر ج.ا.ایران در رم، در سخنان خود، پس از ارایه تاریخچه اجمالی مناسبات همه جانبه؛ و حسن همکاری دو کشور ج.ا.ایران و ایتالیا؛ ساختار نظام ج.ا.ایران را به اختصار تشریح؛ و با معرفی بخش های مختلف سفارت ج.ا.ایران در ایتالیا، فعالیت هر بخش را اجمالا فهرست نمود.

در ادامه، محمد تقی امینی؛ رایزن فرهنگی ج.ا.ایران در ایتالیا نیز، با نمایش یک پرده نگار(پاورپوینت)، ضمن ارایه آخرین آمارهای جمعیتی؛ آموزشی؛ و... ج.ا. ایران، به ترسیم دستاوردهای انقلاب اسلامی؛ و جایگاه پیشرو ج.ا.ایران در تمدن نوین اسلامی پرداخت؛ و با مقایسه واقعیت ایران معاصر بر مبنای این آمارها، با چهره تحریف شده اسلام و ایران در رسانه های غرب، فحوای نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امریکا در این خصوص را مورد تاکید؛ و بر مفاد بیانیه گام دوم انقلاب به مثابه افق چشم انداز ایران اسلامی تصریح نمود.

سخنران پایانی این وبینار نیز، خانم "تیتزیانو بوچیکو"؛ فعال اجتماعی زنان" و همسر رایزن فرهنگی سابق ایتالیا در ایران بود؛ که با روایت خاطرات اقامت خود در ایران؛ و انتقال تجارب شخصی از مواجه با غنای فرهنگ و تمدن ایرانی - اسلامی؛ با مثبت ارزیابی نمودن این تجربه، دانش آموزان را به شناخت بیشتر؛ و سفر به ایران ترغیب نمود.

در بخش پایانی این وبینار، محمدتقی امینی؛ رایزن فرهنگی ج.ا.ایران در ایتالیا، به پرسش های دانش آموزان در زمینه های مختلف؛ نظیر سازوکار آموزش و استخدام دیپلمات ها؛ و مشارکت اجتماعی زنان در ج.ا.ایران پاسخ داد.

در جریان این وبینار؛ با هدف تشویق دانش آموزان به انجام توصیه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امریکا در خصوص رجوع به منابع معتبر برای شناخت اسلام و ایران، محمد تقی امینی؛ رایزن فرهنگی ج.ا.ایران در ایتالیا با طرح یک رقابت؛ از دانش آموزان درخواست نمود؛ با مراجعه به پایگاه جامع ایران شناسی رایزنی به نشانی www.irancultura.it و مطالعه محتوای آن؛ به بهترین فردی که در خصوص ایران مطلبی بنویسد، جایزه نفیسی نیز اهداء خواهد شد. همچنین از دانش آموزان درخواست نمود در خصوص ارتقاء این پایگاه، پیشنهادات و انتقادات خود را به رایزنی فرهنگی ارسال نمایند.

شایان ذکر است؛ این وبینار در ادامه طرح رایزنی فرهنگی برای معرفی ج.ا.ایران به دانش آموزان ایتالیایی انجام ‌یافت؛ که پیش از همه گیری ویروس کرونا، در محل نمایشگاه بین المللی شهر رم برای 450؛ در شهر پسکارا برای 350؛ و در مدرسه "جویس" شهر "اریچا" و "دموکریتو" شهر رم برای ده‌ها دانش آموز برگزار گردیده بود؛ و این بار مطابق محدودیت ها و ممنوعیت های ناظر بر فاصله گذاری اجتماعی، با همکاری انجمن غیر انتفاعی "اقدام جهانی" (Global Action)، در قالب طرح"دیپلماسی آموزشی دانش جهانی پیشگامان جوان"، در فضای مجازی برنامه ریزی و اجراء گردید./۹۸۸/ تنظیمی

منبع:www.irancultura.it

ارسال نظرات