۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۶۷۰۶۵۱
در شب شعر شهید فخری زاده عنوان شد؛

صیانت از ارزش های انسانی و انقلابی؛ شاخصه اصلی شهید فخری زاده

صیانت از ارزش های انسانی و انقلابی؛ شاخصه اصلی شهید فخری زاده
معاون فرهنگی مجتمع آموزش عالی فقه صیانت از ارزش های انسانی و انقلابی را شاخصه اصلی شهید فخری زاده ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مراسم شب شعر دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده، از طرف بنیاد قرآن و عترت، به همت معاونت فرهنگی مجتمع آموزش عالی فقه (مدرسه حجتیه) و با شرکت علما و روحانیون، طلاب و شعرای بزرگ اردو زبان در سالن شهیدین مجتمع آموزش عالی فقه (مدرسه حجتیه) قم برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید قران کریم توسط حافظ و قاری محترم سید محمد حسین رضوی، آغاز شد و سپس حجت الاسلام صرفی معاون فرهنگی مجتمع آموزش عالی فقه (مدرسه حجتیه) در سخنرانی افتتاحیه این مراسم به شخصیت شهید فخری زاده و عوامل شهادت این شھید پرداختند و پس از آن شعرای اردو زبان سروده هایشان را در شأن شهید محسن فخری زاده ارائه کردند.

حجت الاسلام صرفی با بیان این که تحلیل و بررسی شخصیت شهید محسن فخری زاده نیازمند وقت و زمان زیادی است، ادامه داد: دشمن با ترور شهید فخری زاده می خواست در راه رشد جمهوری اسلامی ایران و بشریت مانعی ایجاد کند، اما نتوانست چون پیروزی از آن حزب الله است.

وی صیانت از ارزش های انسانی و انقلابی را شاخصه اصلی و هدف واقعی شهید فخری زاده دانست و تاکید کرد: این شهید بزرگوار در حال ساختن داروی ویروس منحوس کرونا بود تا جهان نفس راحتی بکشد و مردم زندگی خود را با آرامش سپری کنند.

حجت الاسلام صرفی در آخر با ابراز تأسف از شهادت این سرباز ولایت، گفت: ایشان به دست بدترین قوم و جنایتکار ترین رژیم به شهادت رسید.

لطفا ھمین امروز ان کنید مسئولین منتظر اند

مجری برنامه حجت الاسلام سید احمد شهریار در سخنان خود با بیان این که این مراسم برنامه مبارکی است و از ویژگی های خاص برخوردار است، ابراز داشت: خاطره شهید محسن فخری زاده احیا کننده قلب ها، موجب طهارت نفس و خود سازی است.

وی با اشاره به این که فخری زاده دانشمند هسته ای بسیار توانمند، مدیری نیک و لایق بود و در دانشگاه حضرت امام حسین علیه السلام در جایگاه پروفسور انجام وظیفه می کرد، افزود: علاقمندان و دوستداران این شهید بزرگوار برای زنده نگاه داشتن یاد او تمام توان و تلاش خود را بکار خواهند گرفت.

حجت الاسلام سید احتشام عباس زیدی در اشعار خود فخری زاده را عزت و افتخار جهان اسلام شمار کرد و گفت: وی خار چشم دشمنان انقلاب و ایران بود.

حجت الاسلام سید شمع محمد رضوی رییس بنیاد قرآن و عترت بمبئی هندوستان در سروده خود فخری زاده را عاشق ولایت و سرباز فداکار مقام معظم رهبری دانست و تاکید کرد: ایشان جابر ابن حیان این زمان و الگویی برای جوانان جمهوری اسلامی ایران بود.

حیدرجعفری در سروده های خود این مرد مجاهد را قاسم سلیمانی در جهان علم دانست و گفت: فخری زاده فردی بی نظیر در جمهوری اسلامی ایران بود.

سید عامر عباس عابدی نوگانوی در اشعار خود قلب فخری زاده را سرشار از ولایت و محبت حضرت امام حسین علیه السلام دانست و ابراز داشت: ایشان در حفظ آبروی اهداف سید الشهدا علیه السلام شهادت را به جان و دل خرید.

شاعر بزرگوار زین العابدین خوئی در سروده خود نام فخری زاده را همنام حضرت محسن فرزند حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها شمار کرد و اظهار داشت: این محافظ و سرباز ولایت، خواب از چشمان رژیم صهیونیستی ربوده بود.

ابراهیم نوری در اشعار خود با اشاره به این که فخری زاده از تو بوی قاسم سلیمانی استشمام می شود، ابراز داشت: وی از رهروان خط ولایت و پاسدار نظام ولایت فقیه بود.

حجت الاسلام سید ضیغم بارہ بنکوی در سرودہ خود با بیان این که اخلاص انسان ھا را به اعلی ترین مدارج علمی و معنوی می رساند، گفت: فخری زادہ شخصیتی باعث افتخار برای مقام معظم رھبری است.

ثاقب نقوی در اشعار خود به ویژگی ھای شھیدان فخری زادہ و قاسم سلیمانی اشارہ کرد و افزود: آنان رھروان راہ شھیدان انقلاب اسلامی بودند./988/

لطفا ھمین امروز ان کنید مسئولین منتظر اند

ارسال نظرات