۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۶۹۶۷۴

پیام تسلیت نهادهای بین المللی درپی شهادت محسن فخری زاده

پیام تسلیت نهادهای بین المللی درپی شهادت محسن فخری زاده
کشورھای مختلف با صدور پیام های جداگانه ای شھادت دانشمند ھسته ای جمھوری اسلامی ایران محسن فخری زادہ را تسلیت گفتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، کشورھای مختلف جهان با صدور پیام های جداگانه ای شھادت دانشمند ھسته ای جمهوری اسلامی ایران محسن فخری زادہ را به خانوادہ اش تسلیت گفتند.

 

پیام انجمن دوستی تونس و ایران

این مصیبت بزرگ را به ملت برادر ایران و خانواده شهید عزیز صمیمانه تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال می‌خواهیم که او را به رحمتش بپذیرد و در بهشت برینش سکنا دهد.

با قدرت، این اقدام بزدلانه تروریستی را در حق دانشمندی که همه زندگی و تلاشش را به پژوهش علمی اختصاص داد تا به امت خود، انسانیت و همه ملت‌‌های مظلوم خدمت کند، محکوم می‌کنیم.

همبستگی کامل و مطلق خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنیم و همه آزادگان جهان، به ویژه آزادگان جهان عرب و اسلام را به ایستادن در یک صف در کنار ملت ایران علیه تروریسمی می‌خوانیم که رژیم صهیونیستی بدان مبادرت می‌ورزد و از زمان غصب اراضی فلسطین آغاز شد.

از کشورهای عربی که شتابان به دنبال عادی سازی روابط با "اسرائیل" می‌دوند، می‌خواهیم تا درنگ کرده و در سیاست‌های خود در قبال این رژیم غاصب تروریست بازنگری کنند، سیاست‌هایی که هیچگاه به مراجع بین‌المللی از جمله قطعنامه‌های سازمان ملل متحد که این رژیم وجود خود را بدان مدیون است، وقعی ننهاد.

تأکید می‌کنیم که این ترور، جز بر پیچیدگی راهکارهای مسائل باقیمانده در غرب آسیا نخواهد افزود و آن را بیش از پیش از راه حل دور می‌سازد.

در نهایت، فداکاری‌های گسترد‌ه‌ای که ایران برای ملت‌ها و مسئله فلسطین انجام داد را یادآور می‌شویم.

خداوند این شهید فقید که شهید امت اسلام است را رحمت کند و او را در فردوس خود ساکن گرداند و به خانواده و وابستگان ایشان صبر و آرامش عطا کند.

محمد سعد

رئیس انجمن دوستی  و برادری تونس و ایران

 

بیانیه انجمن فرهنگی البناء تونس

متن این بیانیه بشرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحيم

«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِي نَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا  بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»

ناتوانی دوایر صهیونیستی ـ آمریکایی از رویارویی با ملت‌های آزاد، مقاوم و در رأس آنها جمهوری اسلامی ایران، آنها را بر آن داشت تا دست به یک جنایت زشت علیه ملت ایران و انسانیت بزنند.

ترور استاد و دانشمند فیزیک ایرانی و مهندس شهید محسن فخری‌زاده، ترور عقل علمی و انقلاب فناوری و تلاشی شکست خورده برای سرپوش گذاشتن بر پیشگامی دانشمندان جمهوری اسلامی ایران در خلق و ایجاد الفبای نظریه‌های هوش مصنوعی و الگوریتم مهندسی وراثتی و منطق ریاضی است.

خون‌های پاک شهدای انقلاب علمی و جهاد فناورانه در مبارزه با دشمنی استکبار جهانی که برای مسلمانان، شکست روانی را می‌خواهد تا دنباله روانی نادان باقی بمانند، بر پیشرفت، موفقت و پیروزی این راه می‌افزایند.

دشمن با این اقدامات ثابت کرده که به قوانین پیروزی آگاهی ندارد و هرگاه مکری برای امت طراحی کند، به خود او باز می‌گردد و او با این جنایت زشتش، روحیه انقلابی برای درخشندگی بیشتر و جدیت در پژوهش‌ها و مطالعاتی را در میان جوانان پژوهشگر برمی‌انگیزد که اگر خون این شهدای دانشمند نبود، در این اندازه در وجودشان برانگیخته نمی‌شد.

گوارا باد بر شهید دانشمند، محسن فخری‌زاده، مسیر عمری سرشار از سخاوت علمی که استکبار را به خشم آورد و خداوند عزوجل، در این ایام، زندگی در میان ازدحام مرگ را برایش برگزید.

جنایت ترور دانشمندان بزرگی مانند محسن فخری‌زاده، در چارچوب تلاش‌ها برای از بین بردن تخصص‌های علمی‌ انجام می‌شود که دشمن، آن را در انحصار خود می‌خواهد، اما به خواست خداوند، شکست خواهند خورد.

ما در انجمن فرهنگی البناء در تونس، ضمن محکومیت شدید این تجاوز آشکار و مصادره حق ملت ایران در محقق ساختن انقلاب فناوری و قدرت همه جانبه دفاعی، به خانواده شهید دکتر محسن فخری‌زاده و آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به مناسبت شهادت یکی از سربازانش و به همه ملت ایران تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم و همبستگی خود را با ایشان در رویارویی با استکبار جهانی اعلام می‌کنیم.

همچنین، بر ضرورت ایستادن ملت‌های امت اسلامی و آزادگان جهان گرداگرد محور مقاومت و آزادسازی فلسطین به عنوان قطب‌نمای جهان و ورود به این مسیر با ابزارهای ممکن، به ویژه امکانات فرهنگی، علمی و اقتصادی، تأکید می‌کنیم.

به فرماندهان و بزرگان ایمان داریم که ان شاء الله با گام‌های علمی که غرب و مزدوران آن را انگشت به دهان خواهد ساخت، انتقام این شهید را خواهند گرفت. خداوند این شهید سعادتمند، دکتر محسن فخری‌زاده، شهید جمهوری اسلامی ایران و شهید مقاومت و فلسطین و انسانیت را رحمت کند.

انجمن فرهنگی "البناء"...

خانم ذهبیه الفاهم.

پیام سازمان جوانان زرتشتی مومبای هند

به دانش بود مرد را ایمنی      ببندد ز بد دست اهریمنی

به دانش بود بیگمان زنده مرد      خنک رنجبردار پاینده مرد

باز فرزندی نیکو سرشت، پایمرد و شجاع از میهن عزیزمان به دست اهریمنان زمان، ناجوانمردانه پر کشید. باز ایران داغدار عزیزی است. او رفت، اما نام، سرشت و آرزوهای بُزرگش را برای همه ما به یادگار گذاشت و ما چون همیشه با دلی پر ز اندوه قدردان اوییم و بر عهدمان با او و تمامی بزرگ مردان این سرزمین را سخت‌تر می‌مانیم.

ترور دکتر محسن فخری‌زاده را به ملت و دولت ایران، هموطنان عزیزمان، جنابعالی و تمامی آنان که دل در گرو این آب و خاک دارند، تسلیت عرض می‌کنیم.

سازمان جوانان زرتشتی مومبای هند

 

پیام خانه فرهنگ جمھوری اسلامی ایران در ممبئی ھند

«و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ»

شهادت رزق سوداگران عشق و معنویت است و نصیب کسانی می‌شود که با پروردگار متعال معامله می‌کنند. انقلاب اسلامی مفتخر است که در طول حیات چهل و دو ساله خود آن چنان آسایش را از چشم دشمنان پلید ربوده و آن چنان مردان بزرگی را در مکتب پیر جماران پرورش داده که دشمنان زبون را به استیصال کشانده است.

به طوری که هر از چند گاهی، دست به انجام عملیات مذبوحانه و کور تروریستی زده و شخصیت‌های مختلف نظامی، علمی، پژوهشی و فرهنگی را هدف گلوله‌های خباثت و نکبت خود قرار داده‌اند. بدون شک پرورش و تقدیم شهدای بزرگ، مهمترین نشانه حقانیت انقلاب و موید درستی راهی است که جمهوری اسلامی در پیش گرفته است.

فاجعه تلخ ترور دانشمند مجاهد هسته‌ای و دفاعی کشورمان، شهید دکتر محسن فخری‌زاده رضوان الله تعالی علیه که سالیانی دراز، عمر با برکت خود را در مسیر اعتلای فنی، دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران به خصوص در عرصه هسته‌ای صرف نمود، تمامی مردم ایران را داغدار کرد.

دست‌های رژیم‌های آدمکش غربی و صهیونیستی در این جنایت بزرگ کاملا آشکار است گرچه عوامل رژیم غاصب از درک آنکه دانش هسته‌ای مدت‌ها است بومی و در ذهن و دل هزاران جوان دانشمند ممتاز و نخبه تا ابد ماندگار شده، ناتوان است، ولی باید بداند که با این ترورهای مذبوحانه، حرکت و جهاد علمی هرگز متوقف نخواهد شد، بلکه با قوت و قدرت تداوم خواهد یافت اما قطعا تاوان این وقاحت خود را به نحو مقتضی پرداخت خواهند کرد.

خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی ضمن محکومیت شدید این ترور تلخ، شهادت دانشمند بزرگ دکتر محسن فخری‌زاده را به ساحت مقدس حضرت امام عصر (عج)، نایب برحقش مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای(دام ظله العالی)، امت شهید پرور و شریف ایران اسلامی، همسنگران غیور ایشان، خانواده معزز و علاقه‌مندان به جمهوری اسلامی ایران در همه جای جهان به ویژه هندوستان تسلیت عرض کرده و از خداوند تبارک و تعالی برای آن شهید بزرگوار علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسأالت می‌نماید و طبق فرمایشات و منویات رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی خواستار دستگیری و مجازات شدید عاملان و آمران این ترور مذبوحانه است./۹۸۸/

منبع: سازمان فرھنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات