۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۷۰۹۰۷

بانک جامع کتاب های دفاع مقدس در کشور ایجاد می شود

بانک جامع کتاب های دفاع مقدس در کشور ایجاد می شود
بایرامی گفت: در تلاش هستیم که بانک جامع کتاب های دفاع مقدس را در سال ۱۴۰۰ ایجاد کنیم.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در گفتگویی با خبرنگاران اظهار کرد: به عنوان نهمین استان در استان گلستان امروز با بخشی از نویسندگان دفاع مقدس استان گلستان دیدار کردیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ادامه داد: در این نشست ها به نقدها و انتقادات و پیشنهادت گوش می دهیم و این مسائل برای گشایش مشکلات مسائل در حوزه دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است.

بایرامی افزود: استان گلستان نزدیک به چهار هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است و می طلبد نویسندگان و پژوهشگران استان کارهای پژوهشی دفاع مقدس را برعهده بگیرند.

وی بابیان اینکه یکی از تاریخ های بی نظیر انقلاب اسلامی دفاع مقدس است، گفت: هر استانی بتواند این تاریخ را به خوبی احصاء و نسبت به جمع آوری اسنادی و شفاهی اقدام کند می تواند نسل بعدی خود را در برابر توطئه دشمنان ایمن کند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خاطرنشان کرد: همه نسل ها نیاز به الگوهای عملی دارند و دفاع مقدس ما یک افسانه نبود و هشت سال دفاع مقدس در طول تاریخ ایران بی نظیر است و این مهم می طلبد که نویسندگان و هنرمندان پا پیش بگذارند و بتوانند این دوران را به متن های خوب و فاخر تبدیل کنیم.

بایرامی بیان کرد: نویسنده در کشور ما در غربت به سر می برد و در دفاع مقدس هم اینگونه است و بخش بزرگی از نویسندگان مثل دوران دفاع مقدس عمل می کنند و با انگیزه های جهادی و انقلابی پای کار آمدند و تلاش می کنیم هر طور که می توانیم از این نویسندگان و هنرمندان کمک کنیم.

وی یادآور شد: با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از این نویسندگان رایزنی انجام می دهیم، کتاب های فاخر در سطح ملی را به صورت مستقیم و کتاب های محلی نیز از طریق ادارات حفظ و آثار و ارزش های دفاع مقدس  استان ها حمایت می کنیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس  متذکر شد: همه آثار دفاع مقدس در خانه کتاب ثبت می شود و در مجموعه بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس کتابخانه جامع ما در استان تهران قرار دارد و تلاش کردیم که این کتاب ها در کتابخانه های استان نیز قرار بگیرد.

بایرامی افزود: بانک جامع کتاب های دفاع مقدس ایجاد نشده است و  این مهم جزو برنامه های سال 1400 قرار دارد و امیدواریم بتوانیم این بانک را در کشور ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین آثار  دفاع مقدس مربوط به رمان ها، داستان کوتاه و تاریخ شفاهی و ادبیات کودک و نوجوان است ولی کمبودها نیز وجود دارد که نویسندگان باید به آن بپردازند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس تاکید کرد: سرعت عمل ما نسبت به حجم عمل گسترده در دفاع مقدس کند است و شدیدا نیاز به همراهی و همکاری همه بخش های اجتماعی در حوزه دفاع مقدس داریم و به تنهایی حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس از پس کارها بر نمی آید./826/

ارسال نظرات