۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۷۰۹۵۷
آیت الله اعرافی خواستار شد؛

تدوین سند مهدویت و انتظار به صورت دقیق و جامع

تدوین سند مهدویت و انتظار به صورت دقیق و جامع
آیت الله اعرافی گفت: سند مهدویت و انتظار هم به موقع و هم به صورت دقیق و جامع باید تدوین شود چرا که این سند در آینده مبنای تصمیم گیری های بعدی خواهد شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی امروز در دیدار فراکسیون مهدویت و مراکز تخصصی مهدویت حوزه که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در مدیریت حوزه در سالهای اخیر گفت: در سالهای اخیر با مشکلات بودجه ای زیادی روبرو بودیم و حدود ۲۰۰نفر از نیروهای مرکز مدیریت حوزه تعدیل شدند و بسیاری از فعالیت های صورت گرفته به صورت جهادی و در نهایت مشکلات مالی انجام شده اند.

وی افزود: برای اولین بار حوزه از چشم انداز، منشور، اسناد راهبردی و نظام های جامع برخوردار شده است و ذیل این اسناد ۳۰۰ الی ۴۰۰ طرح کلان در عرصه‌های مختلف طراحی شده است که از جمله آن می توان به طرح آمایش و درختواره رشته های حوزه اشاره کرد.

مدیر حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: کار ویژه‌های روحانیت در چهار حوزه نظام اسلامی، بین الملل،جامعه و نیازهای خود حوزه شناسایی و تدوین شد تا حوزویان بتوانند بر اساس رسالت‌های حوزه عمل کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه به انعقاد تفاهم‌نامه با نهادهای مختلف اشاره کرد و گفت: با حدود ۴۰ نهاد و دستگاه مانند آموزش و پرورش، صدا و سیما و ... تفاهم نامه هایی امضا شده تا از ظرفیت‌های حوزه و روحانیت در عرصه‌های مختلف به خوبی استفاده شود.

آیت الله اعرافی در قسمت دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از اعضای مراکز تخصصی مهدویت حوزه گفت: واقعا ازشما تشکر می کنم به خاطر همکاری برای تدوین سند مهدویت و انتظار و توقع و درخواست من این است که این سند هم به موقع و هم به صورت دقیق و جامع تدوین شود چرا که این سند در آینده مبنای تصمیم گیری های بعدی خواهد شد.

امام جمعه قم در توصیه هایی خاطر نشان ساخت: رشته های مهدویت یا برخی دیگر از گرایش هایی که به نوعی با مباحث مهدویت مرتبط است را از اسناد و بر نامه های بالادستی بیرون کشیده و جلو ببرید.

آیت الله اعرافی در توصیه بعدی خود تاکید کرد: با مرکز مهارت های کاربردی و مهارتی حوزه مرتبط شوید و دوره های مهدویت که برای عموم طلاب مفید است را برگزار کنید تا همه طلاب یک دوره پودمانی مهدویت را بگذرانند و شما این دوره ها را تعریف نمایید.

خاطر نشان می شود، در ابتدای این دیدار حجج اسلام کلباسی، پورسیدآقایی و جمع دیگری از مسؤولان مراکز تخصصی مهدویت حوزه به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود در رابطه به گسترش آموزه های مهدویت در جامعه و چالش های پیش روی این امر مهم پرداختند./841/د102/ب1

ارسال نظرات