۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۷۱۰۹۶

واکنش آیت الله تحریری به اظهارات اخیر محمود امجد

واکنش آیت الله تحریری به اظهارات اخیر محمود امجد
تولیت مدرسه علمیه مروی گفت: صدام، ریگی و زم را شهید معرفی کردن هسو شدن با کلام دشمن و نشانه غرق شدن در ضلالت و تاریکی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، شب گذشته در جلسه درس اخلاق که به صورت مجازی برگزار شد در واکنش به اظهارات محمود امجد، گفت: آقای امجد با بزرگان ارتباط داشت اما اینکه چقدر از وجودشان بهره برد و باطنا نسبت به سیره و روش آنان ملتزم و سر سپرده بود نمی توان سخنی گفت.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: در زمان حیات بعضی از بزرگان آقای امجد سپرده آنان بود اما وی به خاطر بعضی وقایع سیاسی و عدم توان تحلیل این وقایع و پر شدن ذهنش از مطالب انحرافی خط خود را از آن بزرگان جدا کرد.

وی افزود: آیت الله خوشوقت(ره) شخصیتی بودند که آقای امجد سرسپرده ایشان بود و می گفت در عالم شخصیتی که با عوالم غیبی ارتباط دارد تنها ایشان هستند؛ اما قبل از فتنه 88 و مخصوصا در دوران فتنه که مرحوم آیت الله خوشوقت(ره) به وی گوشزد کرد او خط خود را از ایشان جدا کرد.

آیت الله تحریری اضافه کرد: حتی در جلساتی که آقای امجد برگزار می کرد کسانی که با انقلاب میانه ای نداشتند و به عنوان جبهه اصلاحات مطرح می شدند در این جلسه حضور پیدا می کردند. بارها در این باره به وی تذکر و هشدار داده شد اما آقای امجد به تعبیر خودش برای همه دعا می کرد.

تولیت مدرسه علمیه مروی در ادامه بیان داشت: انسان چطور می تواند هم به دنبال ضلال و هم به دنبال حق باشد، انسان باید خط خود را از خط ضلالت جدا کند نه اینکه در برابر امام راحل صحبت کند و کشته هایی مانند هویداها را شهید بنامد آن هم هویدایی که بهایی و دست نشانده مسلم آمریکا بود! حتما آقای امجد با این اوصاف شاه را هم بهشتی می داند! پسر وی تصریح کرد که آقای امجد معتقد به حکومت سکولار است و این مصداق زیر سوال بردن اسلام به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید در جبهه گیری هایش بصیرت داشته باشد و به متن دین توجه کند، تصریح کرد: کشته های کسانی که در جبهه مسلم مخالفت اسلام، مومنان و شیعیان موجب شهادت بسیاری از شهدای انقلاب شدند را شهید نامیدن و تا این مفسد اخیر که آقای امجد آن را شهید معرفی کرد همه و همه باعث جریجه دار شدن قلوب شد. این اقدام می طلبد ما هشیار باشیم زیرا گاهی اوقات محبت ها انسان را به این جهت می کشاند.

آیت الله تحریری با بیان اینکه انقلاب در مقابل اسلام آمریکایی قرار دارد، اظهار داشت: چه افراد بسیاری در انقلاب اسلامی مانند آیت الله خزعلی که استخوان های فقه و فقاهت، اخلاق و فلسفه به شمار می رفتند حکم مرتد بودن فرزند خویش را صادر می کنند بعد کسی بیاید بگوید یگانه شخصیتی که در زیر آسمان آمده فقط شخصیت آقای امجد است؛ این سخن نشانه تاریکی و ضلالت است به فرموده امام علی(ع) گاهی اوقات فتنه به قدری وجود آدمی را تاریک می کند که نمی تواند حقیقت روشن را دریابد.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه غفلت از محور حق غرق شدن در تاریکی و ضلالت است، عنوان کرد: انسان همواره باید در برابر محور حق خاضع و مستحکم باشد، خضوع در برابر حق سبب نجات آدمی می شود. صدام، ریگی و زم را شهید معرفی کردن هسو شدن با کلام دشمن است؛ بنابراین طبق این سخن شهدای انقلاب و مدافع حرم شهید محسوب نمی شوند و این کمال وقاحت و شرم است. با این سخن اگر کسی از اسلام، روحانیت و مرجعیت اصیل شیعی انحراف پیدا کند آقای امجد به نوعی در آن شریک خواهد بود./813/

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات