۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۷۰۴۶۷
آیت الله صدیقی مطرح کرد؛

آیت الله یزدی؛ عالمی انقلابی و استکبارستیز

آیت الله یزدی؛ عالمی انقلابی و استکبارستیز
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه آیت الله یزدی خار چشم دشمنان بود، گفت: آن مرحوم عالمی انقلابی، با بصیرت و استکبار ستیز بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، شب گذشته در مراسم یادبود مرحوم آیت الله یزدی که در این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: علمای شیعه مرزبان دین، توحید و ولایت هستند.

وی افزود: آنان سینه سپر کردند و اجازه نمی دهند شیاطین مرز توحید، ولایت و اسلام را مورد تعرض قرار دهند، تبیین و هدایت رهبر معظم انقلاب در حوادثی که پیش می آید فوق پیش بینی های طبیعی است و اظهاراتی که در خصوص شخصیت ها و برجستگان انقلابی کلامی بیان می کنند بسیار دقیق و منطبق با واقع است.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه آیت الله یزدی بر مبنای کلام رهبری اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب داشت، عنوان کرد: مقصود از انقلابی دین شناس و مومن بودن است نه اینکه انسان دین آمریکایی داشته باشد و خود را انقلابی بداند؛ انسان دین شناس انقلابی خود را خادم مردم می داند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) افزود: خدمتی که امام راحل نسبت به مکتب و قرآن انجام دادند اصلا قابل قیاس با اسلاف صالح نیست ایشان قرآن را از کتابخانه ها به متن زندگی ها آوردند، دینی کاری به کار مسلمانان نداشته باشد پیامبر نیز آن را قبول ندارد.

وی با بیان اینکه دین دارای جاذبه و دافعه است، اظهار داشت: همه انبیای الهی مامور بودند تا مردم را به پرستش خداوند متعال و به اجتناب از طاغوت دعوت کنند. اگر معروف دل انگیز شود منکر از چشم می افتد و انبیای الهی نیز عمل می کردند.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: انسان صالح هرگز با دشمن سازش نمی کند و تنها دغدغه اش خدمت به مردم است، آیت الله یزدی به مبارزه با استکبار اعتقاد داشت و با اعتقادات سکولاری مبارزه می کرد و هرگز به دنبال رسیدن به مقام و منصب نبود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) افزود: آیت الله یزدی در مسیر مستقیم تشیع و فقه محض گام نهاد و هرگز گفتار غرب و شرق سبب نشد نسبت به انقلاب تردید پیدا کند برای همین همیشه همانند عمار در مسیر حق گام برداشت.

وی با بیان اینکه آیت الله یزدی به حق بودن ولایت اعتقادی راسخ داشت، خاطرنشان کرد: با سم پاشی هایی که دشمن علیه انقلاب و رهبری انجام می داد آیت الله یزدی در نهایت بصیرت و آگاهی بر سر استکبار فریاد می کشید و توطئه آنان را رسوا می کرد. ده سال رییس قوه قضاییه بود و حقوقی دریافت نکرد و هنگام فوت خانه ای داشت که آن را هم وقف طلاب کرد؛ آیت الله یزدی خار چشم دشمنان بود./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات