۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۷۰۴۴۸
به همت مدرسه علمیه صالحیه؛

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید فخری زاده برگزار شد

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید فخری زاده برگزار شد
مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام محسن فخری زاده به همت مدرسه علمیه صالحیه با حضور خانواده شهید در صحن مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ترور خصوصا شهید والامقام محسن فخری زاده با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به همت مدرسه علمیه صالحیه با حضور خانواده شهید در صحن مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر خانواده شهیدان باغبانی و ابراهیم هادی سرکار خانم صادقی قائم مقام مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان تهران نیز حضور داشت.

همچنین در این مراسم پس از قرائت فاتحه و صلوات فرزند شهید فخری زاده به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: وقتی که ما از ترور صحبت می‌کنیم مقصود حذف عامدانه و عالمانه یک نیروی ارزشی است و هدف دشمن از این حذف، انقطاع در مسیر پیشرفت انقلاب و اندیشه های اسلامی است.

وی با بیان این که ترور همواره در دو مرحله صورت می پذیرد، اظهار داشت: در مرحله اول دشمن و استکبار جهانی اقدام به حذف فیزیکی آن نیروی ارزشی می‌کند که تبعات خودش را دارد، اما در مرحله دوم ترور، اقدام به ترور شخصیت فرد می کند که هدفش از این کار انقطاع مسیر و جریان زندگی شهداست گرچه این مرحله به جهت هوشمندی ملت ایران به نتیجه نخواهد رسید.

فرزند شهید فخری زاده با تاکید بر لزوم شناخت و اطلاع رسانی درست سیره و جریان زندگی شهدا بیان داشت: علل و عوامل موفقیت های پدر متاثر از دو حوزه اصلی اخلاقی و معرفتی ایشان است و تواضع، اعتقاد به دعای مادر و خدمت به خانواده را از ویژگی های بارز اخلاقی آن شهید بزرگوار معرفی کرد.

وی در ادامه با تاکید به نگاه توحیدی شهید بزرگوار، عنوان کرد: شهید فخری زاده همواره در عرصه های مختلف زندگی نیت قربه الی الله داشت و دیگران را نیز به آن توصیه می کرد و می گفت اگر برای خدا کار کنید و برای شخص کار نکنید محدودیت‌ها و ناملایمات اذیتتان نمی‌کند.

فرزند شهید فخری زاده در پایان خاطرنشان کرد: این نگاه معرفتی از مطالعات فلسفی‌ وی نشأت می‌گرفت به طوری که تحت هر شرایطی یک ساعت قبل و بعد نماز صبح مطالعات فلسفی و عرفانی داشت. و در حوزه فلسفه، عرفان نظری و عرفان عملی به مراتب بالایی دست یافته و صاحب اندیشه بود. آن شهید اعتقاد داشت اگر فلسفه غرب قدرت نمایی می کند به خاطر ضعف ما در فلسفه اسلامی است./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات