۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۷۰۳۵۸

پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا بررسی می شود

پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا بررسی می شود
حجت ‌الاسلام ابراهیمی گفت: پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا در دومین همایش ملی مواجهه با آسیب های اجتماعی از دیدگاه اسلامی بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام قاسم ابراهیمی دبیر علمی دومین همایش ملی مواجهه با آسیب های اجتماعی از دیدگاه اسلام، پیش از ظهر امروز در نشست خبری «دومین همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام» که در همین پژوهشکده برگزار شد، گفت: دومین همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی شهریور 1400 برگزار می شود.

وی یکی از اهداف این همایش را گفتمان سازی و توجه ظرفیت جامعه علمی و نخبگانی به ظرفیت های اسلامی در حوزه آسیب های اجتماعی بیان و عنوان کرد: محور سازی و ظرفیت سازی مهمترین اهداف همایش اول بود اما در همایش دوم این محورها در حوزه آسیب های اجتماعی به صورت تخصصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حجت ‌الاسلام ابراهیمی تولید علم و محتوا با توجه به نظرات اسلام درباره آسیب های اجتماعی را از دیگر اهداف برشمرد و اظهار داشت: این همایش حول هفت محور برگزار می شود تا از این طریق نظریه های علمی و اسلامی که درخصوص آسیب های اجتماعی بیان شده بازخوانی و بازتولید شود.

دبیر علمی این همایش ادامه داد: در این همایش فعالیت های علمی ارائه شده قبلی آسیب شناسی می شود تا پیامدهای آسیب های اجتماعی و فرهنگی و طریقه مواجهه با آن بررسی شود.

وی افزود: محورهای دومین همایش ملی مواجهه با آسیب های اجتماعی از دیدگاه اسلام شامل بحران جمعیت، حاشیه نشینی، مفاسد اخلاقی، اعتیاد، طلاق و محور آخر که مهمترین آن قلمداد می شود پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا است.

حجت ‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه بستر برخی مفاسد اخلاقی در اجتماع است، عنوان کرد: مفاسد اخلاقی دایره وسیعی دارد بنابراین پژوهشگران باید به نوع آسیب ها توجه داشته باشند.

دبیر علمی این همایش با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در دومین همایش ملی مواجهه با آسیب های اجتماعی می توانند مقالات ترویجی هم به دبیرخانه همایش ارسال کنند، خاطرنشان کرد: پژوهشگران تا پایان دی ماه فرصت ارسال چکیده های مقالات را دارند./813/

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات