۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۷۱۰۹۸
آیت الله امامی کاشانی:

کشوری که اخلاق و معنویت داشته باشد، عزتمند، نیرومند و قوی خواهد بود

کشوری که اخلاق و معنویت داشته باشد، عزتمند، نیرومند و قوی خواهد بود
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه کشوری که اخلاق و معنویت داشته باشد عزتمند و قوی خواهد بود، گفت: کشور قوی در سلسله مسائل خود به صورت عقلی، ایمانی و فطری حرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، با بیان اینکه «استغفار» مسأله ای انسان ساز است، گفت: استغفار در سحرگاهان انسان را نسبت به فطرتش آگاه و متوجه می سازد.

وی با تأکید بر اینکه استغفار، حجاب ها و پرده هایی که قلب را فرامی گیرد و از نورانیت آن جلوگیری می کند را از بین می برد، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فرموده اند «گاهی غین(ابری که نازک است و جلوی خورشیدن را نمی گیرد، اما مانع نور آن می شود) قلبم را فرامی گیرد و من روزی صد مرتبه(در برخی روایات آمده است هفتاد مرتبه) استغفار می کنم».

آیت الله امامی کاشانی بیان کرد: در تفسیر «غین» که بر قلب پیامبر اکرم(ص) عارض می شد، تفسیرهای بسیاری شده است، اما باید دانست که ایشان از این کلمات قصد داشتند ما را به اهمیت استغفار به ویژه در سحرگاهان توجه دهند.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: بر اساس روایات درهای رحمت الهی در سحرگاهان به روی بندگان باز شده و استغفار به زودی پذیرفته می شود، از این جهت استغفار در سحرگاهان از سوی اولیای الهی بسیار سفارش شده است.

وی بر ضرورت رعایت آداب بندگی تأکید و مطرح کرد: ادب با اخلاق مقداری تفاوت دارد؛ در انجام واجبات و فریضه های الهی باید ادب را رعایت کنیم؛ به عنوان مثال سر را پایین انداختن و ذکر گفتن نوعی ادب در عبادت محسوب می شود.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه انسان در صورتی مؤمن و مسلمان حقیقی می شود که متخلق به اخلاق اسلامی باشد، اظهار کرد: حفظ آبرو، عفت کلام، خیرخواهی، چشم پاکی و مواردی از این قبیل جزء اخلاق الهی است و این که انسان صرفاً و به صورت زبانی بگوید من مسلمان هستم، کافی نیست، بلکه باید متخلق به اخلاق دینی و اسلامی شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از کادر درمان کشور بخاطر زحماتی که در زمینه مقابله با کرونا کشیده و می کشند، ابراز کرد: اگر در کشور اخلاق، ادب و استغفار وجود داشته باشد، انسجام و وحدت کلمه بر محور ولایت شکل می گیرد و در این هنگام دشمن می داند نمی تواند در برابر ما ایستادگی کند؛ کشوری که اخلاق و معنویت داشته باشد، عزتمند، نیرومند و قوی خواهد بود.

وی افزود: کشوری که همچون ایران قوی باشد در برابر استکبار گردن خم نمی کند و در سلسله مسائل خود به صورت عقلی، ایمانی و فطری حرکت خواهد کرد./841/

ارسال نظرات