۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۶۷۱۱۵۱

روایت زندگی و شهادت طلبه شهید با عنوان «از دامن مادر»‌ چاپ شد

روایت زندگی و شهادت طلبه شهید با عنوان «از دامن مادر»‌ چاپ شد
کتاب «از دامن مادر» درباره زندگی روحانی شهید سیدمهدی اسلامی‌خواه، توسط انتشارات «راه یار» منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «از دامن مادر» شامل روایت‌هایی از زندگی روحانی شهید سیدمهدی اسلامی‌خواه، نوشته محمد حکم‌آبادی به‌تازگی توسط انتشارات «راه یار» منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌کتاب درباره زندگی و شهادت شهید سیدمهدی اسلامی‌خواه است که چهاردهم آذر ۱۳۶۰ در بستان، بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. این‌شهید یکی از طلبه‌های جهادگر در حوزه‌های مختلف بوده که فرایند تحقیق و تدوین کتاب مربوط به او با عنوان «از دامن مادر» از دی‌ماه سال گذشته آغاز و در نهایت دی‌ماه امسال به چاپ و عرضه به بازار نشر ختم شد.

در بخشی از مقدمه این کتاب که تحقیق‌وتدوین آن از دی ماه سال گذشته شروع شده بود، چنین آمده است:

«طلبه، طالب بودن است و طلبه‌های واقعی، طالب لقای حق‌اند. مقصود طلبه پرواز است و به قول شهید آوینی، «اگر مقصود، پرواز است، قفس ویران، بهتر». طلبه به دنبال وظیفه می‌رود؛ حتی اگر فرسخ‌ها فاصله باشد. او عاشق خداست و به تبع، عاشق پدر و مادرش که دریچه فیض خدا هستند و چه زیباست انعکاس این عاشقی.

آنچه پیش روست، روایت‌هایی است از دامن مادر تا معراج شهادت سید مهدی اسلامی‌خواه: طلبه‌ای مبارز و خستگی‌ناپذیر که به فرموده قرآن کریم، از شمار «مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً إِلَی اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی اللَّهِ» بود و برای تحصیل و تبلیغ، فرسخ‌ها و مدت‌ها از خانه‌اش دور می‌شد. آشنایی با افرادی چون سیدعلی اندرزگو، در نگاه و مشی سیاسی سید مهدی تأثیر فراوانی گذاشت. شب و روزش در تب‌وتاب انقلاب می‌گذشت. فشار ساواکی‌ها گرچه او را از جوار حضرت معصومه‌(س) دور کرد، اما نتوانست خوی مبارزه با ظلم و طاغوت را از جانش جدا کند. تا پیروزی انقلاب، یک دم از مبارزه دست برنداشت و در دست خالی گذاشتن مأموران رژیم خبره شده بود.

آمدن امام خمینی(ره) آغاز دوره جدیدی از فعالیت‌های سیدمهدی بود. او چه در ارتش، چه در جهاد و چه در حوزه علمیه، تأثیر زیادی روی اطرافیانش، به ویژه جوان‌ها گذاشت. پای کار تمام میدان‌ها بود و رفتارش مصداق عینی حدیث «کونوا دعاة النّاس بغیر السنتکم». وقتی برگشت روستای مادری‌اش، اِستیر، مسجد امام صادق(ع) را که مدت‌ها بسته بود، رونق داد و کرد پایگاه انقلاب. روستایی که در دهه شصت دویست خانوار بیشتر نداشت، ۳۱ شهید تقدیم اسلام کرد که بیشتر تربیت شده و بزرگ شده مسجد امام صادق(ع) بودند.

شهادت سید مهدی تغییر زیادی در حال‌وهوای جوانان روستا ایجاد کرد. او دومین شهید روستاست که آرامگاهش کم‌کم به مسجد وصل شد و اکنون مراسم‌های مختلف روستا آنجا برگزار می‌شود.»

کتاب «از دامن مادر» با ۱۸۴صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۰هزار تومان منتشر شده است./826/

ارسال نظرات