۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۷۱۲۶۴
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

بصیرت و فهم سیاسی مردم ایران در ۹ دی جلوه گر شد

بصیرت و فهم سیاسی مردم ایران در ۹ دی جلوه گر شد
اصفهان - حجت الاسلام شاه فضل گفت: آنچه بیش از هر چیز در ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ جلوه نمایی می کند، بصیرت و فهم سیاسی مردم ایران است.
حجت الاسلام علیرضا شاه فضل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: ۹ دی یکی از بزرگترین جلوه‌های مردمی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی است و انقلاب اسلامی به وسیله مردم آبیاری شد و به وسیله مردم قوام پیدا کرد و به وسیله مردم از آفات و بلایای مختلف نجات پیدا کرد.

وی افزود: ملت قهرمان ایران اسلامی طی ۴۲ سالی که از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد در برهه‌های مختلف اعم از دفاع مقدس و تحریم‌های اقتصادی مشکلاتی که ناشی از دشمنی‌های ابرقدرت‌های جهان بوده است و همچنین در برابر توطئه‌های داخلی نشان داده اند که با تمام وجود مدافع و حامی انقلاب هستند.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه این انقلاب نشأت گرفته از قیام امام حسین (ع) است و به فرمایش امام خمینی (ره) این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، اظهارداشت: همانگونه که محرم و صفر در گوشت و خون مردم ولایی ما نفوذ کرده است، انقلاب اسلامی نیزدر رگ و خون مردم ایران است و ابرقدرت‌ها نخواهند توانست مردم را از انقلاب و انقلاب را از مردم جدا کنند.

دبیرجامعه روحانیت کاشان یادآور شد: آنچه بیش ازهر چیز در ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ جلوه نمایی می‌کند بصیرت و فهم سیاسی مردم ایران است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: سران فتنه تلاش کردند تا با تحریف رنگ مقدس سبز که نماد ولایت و اهل بیت (ع) است از تمایلات دینی مردم به نفع خودشان استفاده کنند و مردم را نسبت به سران انقلاب بدبین کنند، اما مردم بصیر ایران زمانی که دیدند سران فتنه در برابر جسارت به عزاداری امام حسین (ع) از خود واکنش نشان دادند و آن را به گونه‌ای تایید کردند متوجه شدند که تمامی رفتار‌های سران فتنه فریبی بیش نبوده است به همین دلیل چند روز پس از عاشورای آن سال به صورت خودجوش و بدون هماهنگی قبلی و بدون تبلیغات، خیل عظیمی از مردم به خیابان‌ها ریختند و با حضور خودشان دشمن را مأیوس کردند.

به گفته وی در آن سال بزرگترین ظلمی که سران فتنه به انقلاب کردند امیدوار کردن دشمنان نظام در ضربه زدن به انقلاب بود و بزرگترین دستاوردی که حضور مردم دریوم الله ۹ دی داشت مایوس کردن دشمن بود.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه ما وظیفه داریم همه ساله ۹ دی را گرامی داشته و آن پاس بداریم، گفت: ما امروز وظیفه داریم تا مسائلی که در سال ۸۸ در کشور جریان داشت را به نسل بعد و به جوانان گوشزد کنیم و حضور حماسی مردم را بیان کنیم و قدردان مردم ایران باشیم و این پیام را به مسؤولان پیام بدهیم که وجود و تلاش‌های شما به برکت حمایت مردم است و نیز مسؤولان وظیفه دارید با تمام وجود برای رفاه و آسایش مردم تلاش کنند./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات