۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۶۷۱۲۷۶
آیت الله صدیقی:

حضرت زهرا با رسوا ساختن چهره منافقان مظلومیت حضرت علی را آشکار کردند

حضرت زهرا با رسوا ساختن چهره منافقان مظلومیت حضرت علی را آشکار کردند
آیت الله صدیقی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) فریاد مقتدرانه مظلومیت حضرت علی(ع) بودند، گفت: ایشان تا ابد چهره حقیقی منافقان را رسوا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، عصر امروز در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد جامع غدیرخم برگزار شد، با تاکید بر اینکه انسان هر مقدار که می تواند باید قرآن بخواند، اظهار داشت: شب مردان الهی با قرآن می گذرد.

وی با بیان اینکه قرآن رموز و کلیاتی دارد، ادامه داد: پیامبراکرم(ص) معلم قرآن کریم هستند و ایشان رموز پیام الهی را در آیات الهی آشکار کردند.

آیت الله صدیقی اطاعت از پیامبراکرم(ص) را امر الهی بیان و عنوان کرد: همه انسان ها موظف به تبعیت و اطاعت بی چون و چرا از اولی الامر هستند؛ مقصود از اولی الامر اهل بیت(ع) است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بداخلاقی را یکی از دلایل فشار قبر برشمرد و اظهار داشت: خوش اخلاقی یکی از دلایل آسودگی انسان در عالم آخرت است و هیچ علمی نمی تواند جز دین این امور غیبی را بیان کند.

وی با بیان اینکه دین ابدیت انسان را تامین می کند، گفت: متاسفانه بعضی با فریب خوردن وعده های دروغین و دنیوی برخی افراد در انتخابات درست رای نمی دهند و بعد پشیمان می شوند؛ مبنای انتخاب صحیح باید آخرت نگری و حفظ دین باشد در غیر این صورت اگر انسان دنیا را به آخرت ترجیح دهد خداوند نیز او را به دنیا واگذار می کند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه حکمت معانی فراوانی دارد، اظهار داشت: پیامبراکرم حکیم بودند، خداوند دو حجت بیرونی و باطنی برای انسان قرار داده که حجت بیرونی پیامبران و حجت درونی عقل نام داد؛ عقل حق بودن دین الهی را درک می کند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) قرآن ناطق هستند، ابراز کرد: بعد از رحلت رسول الله(ص) برخی افراد چون معاویه ها به اسم دفاع از قرآن در برابر امام علی(ع) ایستادند امروز نیز بعضی در دامن دشمن ولی فقیه رهبر معظم انقلاب را نصیحت می کنند. طبق صریح روایات؛ اگر کسی نسبت به حضرت زهرا(س) معرفت پیدا کند به لیلةالقدر دست یافته است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) لیلةالقدری است که یازده قرآن ناطق در وجود ایشان مستتر است؛ برای همین حضرت زهرا(س) همه قرآن کریم هستند. هیچ پیامبری با منافقین درگیر نشده و تنها کسی که به میدان آمد و با منافق درگیر شد حضرت زهرا(س) بود. بعد از رحلت رسول الله(ص) جبرئیل بر وجود مقدس این بانوی بزرگوار نازل می شد و ایشان همچون پیامبر وحی دریافت می کردند این امر مکمل رسالت پدر گرامیشان بود.

آیت الله صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) حافظ قرآن کریم و ولایت بودند و با اقتدار مظلومیت امیرمومنان علی(ع) را فریاد زدند و چهره منافقان را تا ابد رسوا ساختند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات