۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۷۱۳۴۰

«خواص» این کتاب را بخوانند

«خواص» این کتاب را بخوانند
نشر معارف کتاب «آزمون خواص» را منتشر کرد. نویسنده در این کتاب نگاهی انداخته به حوادث صدر اسلام و تأثیر تصمیم خواص بر سرنوشت جامعه اسلامی.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، نشر معارف کتاب «آزمون خواص» را در آستانه قیام 9 دی منتشر کرد. این اثر که به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین جواد سلیمانی امیری نوشته شده است، تلاش دارد با گریز به حوادث صدر اسلام، برخی از اتفاقات سرنوشت‌ساز را مورد بررسی قرار دهد. 

سلیمانی امیری در این کتاب نگاهی تطبیقی به تاریخ انقلاب اسلامی با تاریخ صدر اسلام و لغزش‌های خواص آن دوره و پیامد فاجعه‌بار تغییر تاریخ ناشی از این لغزش‌ها پرداخته است. نویسنده که پیش از این کتاب «لغزش‌های خواص» را با همین نگاه نوشته بود، بار دیگر سراغ خواص و آزمون‌هایی رفته که بر سر راهشان قرار گرفته است.

وی در این اثر با اتکا به آیه 111 سوره یوسف هدف از بیان تاریخ را عبرت‌آموزی می‌داند و اعتقاد دارد که وجه شباهت دو پدیده در تاریخ اگر بر یک محور باشند، کفایت می‌کند تا انسان از تطبیق آن دو پدیده عبرت واحد بیاموزد تا در آزمونی با همان شباهت سربلند بیرون بیاید. او در ادامه به مقایسه برخی از حوادث صدر اسلام با رویدادهای سال 88 و عملکرد خواص در زمان پس از حیات پیامبر خدا، حضرت محمد(ص)، و توجه آنها به امور دنیوی و در نتیجه پیمان‌شکنی نسبت به ولی امر مسلمین پرداخته است.

جواد سلیمانی امیری دانش‌آموخته دکترای تاریخ شناسی صدر اسلام است و آثار زیادی با موضوعات مرتبط با آن دارد که با استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان مواجه شده است.

کتاب «آزمون خواص در حکومت اسلامی؛ بررسی لغزش خواص از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی ایران» به کوشش نشر معارف در 268 صفحه و با قیمت 35 هزار تومان در فروشگاهای پاتوق کتاب و دیگر کتابفروشی‌های جبهه فرهنگی انقلاب در دسترس علاقه‌مندان است./826/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات